Čestné miesto v expozícii Alfa Romeo na tohtoročnom parížskom autosalóne bolo po práve vyhradené stále sa rozrastajúcej rodine vozidiel s označením GTA, obzvlášť jej najčerstvejšiemu prírastku, modelu 147, ktorý v Paríži prežil svoju svetovú premiéru.
Priestor, na ktorom sa tieto športové vozidlá predstavili, mal tvar trojuholníka. Model 147 GTA stál na jednom z jeho vrcholov, ktorý bol zhodou okolností rovnako stredom celej expozície automobilky. Bol vystavený na otočnej plošine tmavého odtieňu, ktorý veľmi dobre kontrastuje s červenou farbou typickou pre tohto výrobcu. Ostatné vrcholy spomínaného trojuholníka zaberali modely Alfa 156 GTA v prevedení sedan a závodný špeciál Alfa 156 GTA, s ktorým závodí Fabrizio Giovanardi v tohtoročnom ročníku majstrovstiev FIA ETCC.
V presklenej vitríne umiestnenej vedľa vozidla bolo vystavené jeho srdce, 24-ventilový motor V6 o obsahu 3,2 litra, ktoré síce dokáže podávať výkony porovnateľné so závodnými strojmi, ale rovnako dobre sa hodí pre bežné každodenné použitie.
Nová Alfa 147 je plnohodnotným členom aristokratického rodu modelov s označením GTA, rodu, ktorý je nositeľom hrdej tradície automobilky Alfa Romeo spájajúcej športové úspechy a surovú dravosť s najnovšími technickými vymoženosťami. Jedná sa o automobil, ktorý dokáže ponúknuť dokonca viac ako ostatné modely tejto automobilky: vyšší výkon, lepšiu ovládateľnosť, vyššiu úroveň brzdnej sily. Podčiarknuté a zrátané, Alfa Romeo 147 GTA je vozidlom, ktoré dáva každému vodičovi možnosť zažiť vzrušenie špičkového závodníka i pri bežnej každodennej prevádzke.
Nová Alfa 147 nie je len členom neustále sa rozrastajúcej rodiny modelov GTA, ale taktiež veľmi dôležitou súčasťou celkovej koncepcie firmy, čo bolo ostatne zrejmé i z čestnej pozície vozidla priamo uprostred jej stánku. Nemenej obdivovanou novinkou tohtoročného parížskeho autosalónu bola ďalšia svetová premiéra firmy – model Alfa 147 vybavený úplne novým šestnásťventilovým motorom s označením JTD s výkonom 140 koní a obsahom 1,9 litra. Po jeho boku bol vystavený populárny model Alfa 147 2,0 T-Spark s automatickou prevodovkou typu Selespeed, ktorá však nie je len obyčajnou automatickou prevodovkou, ale úplne novým hybridným zariadením, ktoré v sebe spája všetky výhody automatu s rýchlosťou a športovým cítením klasického manuálu. Výrobca naviac ponúka i štandardnú vertikálnu spojku v podobe joysticku, prípadne ovládacie prvky umiestnené priamo na volante.
Okrem motora vystavila Alfa Romeo taktiež dve ukážky palubnej dosky vybavenej systémom CONNECT (jedna je z modelu 156, druhá z verzie 147). Jedná sa o plne prevádzkyschopné súčasti, vďaka ktorým mali návštevníci možnosť vyskúšať si v praxi niektoré z funkcií a prístupových variant poskytovaných týmto unikátnym telematickým systémom.
Na autosalóne boli k videniu takisto dve verzie novej Alfy 156, jedna poháňaná dvojlitrovým motorom s označením JTS, druhá novým šestnásťventilovým agregátom JTD s výkonom 140 k a obsahu 1,9 litra. Ďalšia časť stánku bola venovaná elegantnému modelu Alfa 166 s motorom JTD o obsahu 2,4 litra a výkone 150 koní a prestížnej verzii typu Spider s označením 2,0 T-Spark 16V L.
Všetky uvedené exkluzívne modely boli vystavené v expozícii, ktorá je vyrobená z lešteného kovu a ocele vo farbách červenej a šedej, teda v odtieňoch, ktoré zosobňujú športový charakter a technickú prepracovanosť vozidiel značky Alfa Romeo. Po prvýkrát v histórii stánkov spoločnosti bol jeden z modelov vystavený i v jej tlačovom centre. Jedná sa pochopiteľne o model 147 GTA v unikátnom farebnom prevedení Nuvola White.