Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Šiesty zmysel prechádza autom roku
25. október 2002 @ 12:06:15 CEST, poslal j.čík

MAZDA Nová Mazda6 dostala ocenenie „The 2002 National Business Review Car of the Year“, kde vynikla medzi vozidlami, ktoré boli v období od 1.9. 2001 do 1.9. tohoto roku uvedené na Novom Zélande na trh a boli poskytnuté NBR (National Business Review) k otestovaniu.

Bolo to ohromujúce, zaslúžilý redaktor motorizmu Peter Gill vysvetluje prečo…
Zatiaľ na trh neboli uvedené vozidlá Ford BA Falcon a Holden VY Commodore a ani nová Vectra, takže tieto vozidlá si musia počkať na svoje otestovanie v rámci ocenenia až v roku 2003. Trochu by som objasnil dôvod, prečo má naše ocenenie dostať automobil strednej alebo vyššej triedy, to preto, že sa jedná o vozidlá pre vedúcich pracovníkov a vozidlá pre fleetové obchody. Cesta viedla nakoniec k Mazde6.

Označenie vozidla Mazda6 by mohlo niekoho pomýliť. Jedná sa totiž o štvorvalec, nie šesťvalec. „6“ sa v názve objavuje preto, že bola prevzatá z originálneho označenia predcházajúceho modelového radu Mazda 626. Ale pretože sa tento automobil, ktorý nová Mazda6 nahrádza, stal uhladeným a bez príchuti, Mazda chcela meno, ktoré by udržalo spojitosť s predkami, ale ktoré by súčasne jasne ukázalo, že toto balenie je úplne nové a odlišné.

Pokiaľ ide o Mazdu 626 a jej dobu zaspávajúci vzhľad, nebolo tomu tak vždy. V osemdesiatych a devädesiatych rokoch bola Mazda natoľko dizajnovo dobrou značkou, že ju kúpil Ford a vozidlo bolo predávané ako Ford Telstar. Bol nielen pekný, ale mal dopad i na obchod Nového Zélandu.

Keď sa zastavila lokálna join-venture výroba Fordu a Mazdy, Ford sa rozhodol, že medzeru zaplní európskym Mondeom. Mazda musela pokračovať s nasledujúcou generáciou 626, ktorá v porovnaní s ktorýmkoľvek novým modelom začala vyzerať nezaujímavo.

Nielen tento problém vyriešila nová Mazda6. Je to takisto ostro rezaný štýl vozidla, dobre dimenzovaný a dobre poháňaný, a je skvelým pokračovaním posledného Mondea v rodine Ford-Mazda vozidiel strednej triedy. A Mazda6 prináša taktiež viacej exkluzivity ako Ford a to nieje myslené ako kritika vynikajúceho Mondea Mark2.

Generálny riaditeľ Mazdy na Novom Zélande, Peter Aitken hovorí, že tento automobil je stvorený k tomu, aby svetu signalizoval, že Mazda je naspäť. Ako dizajnér i ako výrobca štýlových vozidiel s duchom, ktoré predčia očakávanie vodičov. Skorej ako bolo rozhodnuté o finálnom dizajne vozidla, urobila spoločnosť stovky interview s majiteľmi vozidiel BMW, Mercedes-Benz a Audi. Aitken hovorí, že to prináša úplne novú úroveň rafinovanosti do strednej triedy, ktorú vodiči objavia priamo na ceste. A ja s týmito slovami súhlasím.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MAZDA/