Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Na slovenské cesty vyrazí truck budúcnosti
17. apríl 2013 @ 11:54:40 CEST, poslal p.mauer

VOLVO TRUCKS Spoločnosť Volvo Truck Slovak v najbližších dňoch odovzdá novému majiteľovi výnimočné vozidlo Volvo FM MethaneDiesel. Ťahač využíva skvapalnený zemný plyn v dieselovom procese a môže zabezpečovať aj diaľkovú prepravu, čo je jedinečná, doteraz nevídaná vlastnosť nákladného vozidla na plynový pohon. A ak nie je k dispozícii plyn, hladko pracuje aj na naftu.

zväčšiť obrázok Nové Volvo FM MethaneDiesel predstavuje obrovský krok dopredu v oblasti ťažkých komerčných nákladných vozidiel. Využíva skvapalnený zemný plyn v dieselovom procese a umožňuje plnenie náročných prepravných úloh na dlhších vzdialenostiach. Pri nákladných vozidlách na plynový pohon ide o jedinečnú vlastnosť. „Volvo FM MethaneDiesel poskytuje o 30 - 40 % vyššiu energetickú efektívnosť a výsledkom je až do 25 % nižšia spotreba paliva v porovnaní s tradičnými nákladnými vozidlami na plynový pohon", hovorí Johannes Kjellgren, generálny riaditeľ Volvo Truck Slovak. „Nákladné vozidlo s motorom na metán a naftu zároveň prináša spoločnosti, ktorá ho prevádzkuje, výrazný environmentálny kredit."

Šetrný k životnému prostrediu aj pri diaľkovej preprave

Vozidlo Volvo FM MethaneDiesel s motorom o objeme 13 litrov a výkonom 460 k spĺňa prísne enviromentálne limity a bolo pôvodne vyvinuté hlavne na regionálnu distribúciu. Na rozdiel od iných nákladných vozidiel na plynový pohon však môže zabezpečovať aj diaľkovú prepravu cenovo efektívnym spôsobom. Zvýšenie flexibility vyplýva z faktu, že v porovnaní s bežnými vozidlami na plynový pohon má podstatne širšie uplatnenie. Pokiaľ nie je plyn dočasne k dispozícii, je možné používať naftu.

Ako sa to dotkne motora?

Použitím vznetového motora namiesto zážihového motora, ktorý sa tradične používa v nákladných vozidlách na plynový pohon, je energetická efektívnosť zvýšená o 30 - 40 %. V porovnaní so zážihovým motorom sa spotreba paliva znížila do 25 %. Nákladné vozidlo môže byť kedykoľvek prevádzkované výhradne na naftu bez toho, aby bol základný vznetový motor poškodený alebo bola ovplyvnená jeho energetická účinnosť. Prechod z nafty na metán znamená nielen zníženie nákladov na pohonné hmoty, ale v porovnaní s bežne používanými vznetovými motormi dochádza taktiež k výraznému zníženiu emisií CO₂, a to až o 70 %.
Nákladné vozidlo Volvo MethaneDiesel je v ponuke aj vo verzii Volvo FMX.

Zemný plyn v doprave: LNG a CNG

Doterajšia prax ukazuje, že použitie zemného plynu v doprave bude prínosom pre ochranu životného prostredia. Z hľadiska cestnej dopravy, kde skvapalnený zemný plyn (LNG) používajú nákladné vozidlá, existuje v EÚ zatiaľ len 38 čerpacích staníc. Európska komisia navrhuje, aby boli do roku 2020 vybudované čerpacie stanice na každých 400 km pozdĺž základnej Transeurópskej siete dopravnej infraštruktúry.
Rozvoj využitia LNG je zároveň naplánovaný v lodnej doprave. Pre porovnanie - pri nej Európska komisia navrhuje, aby boli pevné alebo mobilné čerpacie stanice pre LNG vybudované vo všetkých 139 námorných prístavoch do roku 2020 a vo všetkých vnútrozemských prístavoch do roku 2025.
Stlačený zemný plyn (CNG) sa používa najmä v prípade mestských autobusov. V súčasnosti využíva toto palivo milión vozidiel. Do roku 2020 by sa mal tento počet desaťnásobne zvýšiť. Návrh Komisie zabezpečí, aby boli do roku 2020 v celej Európe k dispozícii verejne prístupné čerpacie miesta so spoločnými normami s maximálnymi vzdialenosťami 150 km.
Európa odporúča financovanie z fondov povzbudzovaním súkromného sektora. Členské štáty EÚ budú môcť vykonať tieto zmeny bez toho, aby sa to nevyhnutne dotklo ich verejných výdavkov. Miestne predpisy bude možné upraviť tak, aby povzbudili investície súkromného sektora a jeho účasť na projekte. Podpora tejto oblasti zo strany EÚ je už k dispozícii z fondov TEN-T, Kohézneho fondu a štrukturálnych fondov.
_______________________________________________________________________

Zdroj: VOLVO TRUCK SLOVAK, Katarína Frčová, Marketing Manager
TS: 27. 03. 2013


Súvisiace správy

Najčítanejšie /VOLVO TRUCKS/