Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: V Európe sa zahájila výroba vozidla Mazda2
21. január 2003 @ 10:05:25 CET, poslal j.čík

MAZDA Mazda dosiahla míľnik vo svojej histórii, keď 20.1.2003 zahájila výrobu svojho prvého modelu Mazda2 v Európe. Prvý automobil Mazda2 zišiel z výrobnej linky v továrni Ford vo Valencii. Automobilka Mazda plánuje u tohto modelu ročnú výrobu 40.000 vozidiel, ktoré budú určené výhradne pre európske trhy.

Vice-President pre predaj Mazda Motor Europe, Dan Morris povedal: "Mazda2 je druhým modelom, ktorý prichádza v rámci oživenia značky Mazda, v rámci plánu, ktorý nazývame Millennium Plan. Rovnako ako novinka Mazda6 bol i tento automobil navrhovaný a vyvíjaný špecificky s cieľom naplniť potreby, dopyt a očakávanie európskych zákazníkov. Tento model zohraje kľúčovú úlohu v raste nášho trhového podielu a rastu povedomia značky Mazda po celej Európe."

Aby Mazda dosiahla tento cieľ, v továrni vo Valencii pracuje 70 inžinierov z Japonska, ktorí majú zaistiť, že nová Mazda2 skutočne naplní špecifické potreby a dopyt európskych zákazníkov.

Pán Morris ešte dodal: "Európa hraje veľmi dôležitú a rastúcu úlohu v rámci celosvetových snáh značky Mazda. Uvedenie vozidla Mazda6 bolo obrovským úspechom ako u médií, tak u zákazníkov – rýchlo sme reagovali na trendy trhu a doplnili poslednú generáciu dieselového motora s technológiou common-rail. Teraz Mazda zahájila výrobu vozidiel v Európe prostredníctvom svojho partnera, značky Ford."

Obidve spoločnosti dosiahnu vďaka maximálnej synergii zníženie nákladov a zvýšenie efektívnosti. Pre Ford znamená zaradenie Mazdy2 do výrobného programu to, že továreň vo Valencii je kompletne flexibilná a schopná vyrábať dve rozdielne vozidlá na spoločnej montážnej linke. Pre Mazdu to na druhej strane znamená, že Mazda2 pomôže budovať povedomie o značke v Európe, rovnako tak ako omladiť zákaznícku databázu a dosiahnuť rast v segmente malých vozidiel. Výroba v Európe znamená pre Mazdu taktiež výrazné zníženie rizika z fluktuácie menového kurzu jenu.

Ciele Mazdy v Európe sa odvíjajú od predajných výsledkov roku 2002, keď navzdory nepriaznivým trhovým podmienkam Mazda dosiahla 11% rast. Mazda teraz ašpiruje na objem predaja 210.000 vozidiel v Európe v roku 2003 – čo je 15,4% rast oproti minulému roku (182.000 vozidiel). Predpokladá sa, že Mazda sa bude na celkovom objeme predaja podieľať 14%.

Mazda2 je príjemným vozidlom do mesta, zameraným predovšetkým na mladých a aktívnych zákazníkov. Mazda2 je druhým modelom Mazdy novej generácie a Mazda predpokladá, že bude podporená vysoko úspešným vstupom Mazdy6, vďaka jej dynamike, univerzálnosti, funkčnosti, výkonu a jedinečnej kvalite spracovania.

Nová Mazda2 má vysoko tuhú karosériu a celý rad bezpečnostných prvkov, vrátane dvojfázových airbagov vodiča a spolujazdca, s možnosťou dodatkovej výbavy v podobe bočných a okenných airbagov. Všetky vozidlá sú vybavené systémom EBA a ako dodatková výbava sú podľa stupňa výbavy ponúkané taktiež ABS s EBD a DCS.

Na väčšine európskych trhoch sa bude Mazda2 predávať so štyrmi rozdielnymi pohonnými jednotkami: benzínovými 1.25, 1.4 a 1.6 litra s výkonom 75 k, resp. 80 k a 100 k a jedným dieselovým motorom 1.4 litra s technológiou common-rail s výkonom 68 k.

Prvé vozidlá Mazda2 sa dostanú k dealerom Mazda po celej Európe v priebehu marca/apríla. Ceny na jednotlivých trhoch budú oznámené zo strany lokálnych distribútorov v priebehu januára/februára.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MAZDA/