Nový vzetový motor od firmy Honda sa dočkal svojho svetového debutu na tohtoročnom ženevskom autosalóne. Tento prvý dieslový motor bol kompletne vyvinutý touto spoločnosťou a bude využitý aj v novom Accorde, ktorý bude prvý krát predstavený na automobilovom autosalóne vo Frankfurte na Mohanom a neskôr u ďalšieho modelu Honda CR-V.
Firma Honda nazbierala mnoho cenných skúseností v úzkej spolupráci s firmou Isuzu pri vývoji vznetového motora pre pohon vozidiel rady Civic, takže aj keď vstupuje do oblasti tohto druhu pohonu neskôr, nie je jej premiéra s tak výborným výsledkom žiadnym prekvapením. V súlade s novým záväzkom, zaradiť všetky motory do kategórie „i“ najneskôr do roku 2005, pomenovala Honda nový inteligentný riadený motor i-CTDi.
Motor i-CTDi je naďalej podrobovaný skúškam a preto doteraz uvádzané hodnoty sú predbežné. Očakáva sa dosiahnutie výkonu cez 140 k a maximálneho krútiaceho momentu viac ako 300 Nm. Medzi vlastnosti tohto motora preplňovaného turbokompresorom patria: druhá generácia technológie „common rail“, štyri ventily na každý valec, výfukové emisie spĺňajúce normu Euro 4 a celozliatinová konštrukcia.
Dieslové Accordy budú uvedené na trh v roku 2004.