Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

správy
všeobecné: Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi predala 10,6 mil. áut
04. február 2018 @ 12:46:32 CET, poslal p.mauer

Aliancia Renault Nissan Mitsubishi Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi, popredná svetová automobilová aliancia, dnes oznámila, že jej členské spoločnosti predali za obdobie 12 mesiacov do 31. decembra 2017 v súhrne 10 608 366 vozidiel.

  • Súhrnný objem predaja spoločností Renault, Nissan a Mitsubishi Motors vzrástol v roku 2017 o 6,5 % na 10 608 366 vozidiel – celosvetovo tak predali každý deviaty osobný automobil a ľahké úžitkové vozidlo.
  • Aliancia si udržala vedúcu pozíciu v oblasti nulových emisií a od roku 2010 predala celkovo už 540 623 elektromobilov
  • _______________________________________________________________________

    Rastúci dopyt po vozidlách SUV, ľahkých úžitkových vozidlách a rastúci počet čisto elektrických vozidiel s nulovými emisiami pomohli v roku 2017 zvýšiť predaj vozidiel o 6,5 %. Ide o údaj za rok, v ktorom už bola spoločnosť Mitsubishi Motors členom aliancie počas celých 12 mesiacov.

    Carlos Ghosn, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, k tomu uviedol:"S viac než 10,6 milióna osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel predaných v roku 2017 sa aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi stala najväčšou automobilovou skupinou na svete. Tento vývoj odráža šírku a hĺbku našej modelovej ponuky, našu globálnu trhovú prítomnosť a príťažlivosť našich automobilových technológií pre zákazníkov.“

    V roku 2017 predávali členské spoločnosti aliancie vozidlá skoro v 200 krajinách pod 10 značkami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia a Datsun).

    Spoločnosť Groupe Renault zvýšila v roku 2017 objem predaja o 8,5 percenta na 3 761 634 vozidiel. Bol to rekordný rok pre Renault, najväčšiu francúzsku značku na svetovom trhu a druhú najväčšiu značku v Európe, rovnako ako pre spoločnosť Dacia. Spoločnosť Renault očakáva v roku 2018 ďalší rast, povzbudená vývojom svojich medzinárodných aktivít a svojou obnovenou produktovou ponukou, v súlade so svojím plánom „Drive The Future“.

    Spoločnosť Nissan Motor Co. Ltd. predala svetovo 5 816 278 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % a informovala o podrobnostiach svojho šesťročného strategického plánu „Nissan M.O.V.E. to 2022“. V USA a Číne táto spoločnosť v roku 2017 dosiahla rast objemu predaja o 1,9 % a o 12,2 %. Jej divízia Infiniti v roku 2017 predala 246 492 vozidiel, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o 7 %.

    Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation v roku 2017 predala 1 030 454 vozidiel, čo oproti roku 2016 predstavuje nárast o 10 %.
    Zvýšenie objemu ťahala Čína, kľúčový trh pre plán „Drive For Growth“ spoločnosti Mitsubishi Motors. Ročný objem predaja tu vzrástol o 56 % na 129 160 vozidiel. Čína sa stala najväčším trhom spoločnosti Mitsubishi Motors vďaka silnému dopytu po modeli Outlander, ktorý sa tam vyrába.
    Silný bol aj výkon v regióne ASEAN s nárastom o 17 % na 242 224 vozidiel vďaka uvedeniu modelu XPANDER, kompaktného viacúčelového vozidla v Indonézii. V Japonsku vzrástol objem predaja o 7 % vďaka obnoveniu dodávok malých vozidiel kategórie „kei“ na trh.

    Udržanie vedúcej pozície v oblasti elektromobilov

    Od roku 2010, keď bolo na trh prvýkrát uvedené vozidlo Nissan LEAF, predala aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi po celom svete 540 623 elektromobilov pod svojimi rôznymi značkami. V súhrnnom súčte je aliancia i naďalej globálnym lídrom v oblasti 100 % elektrických osobných automobilov a elektrických ľahkých úžitkových vozidiel.

    Vozidlo Nissan LEAF, prvý elektromobil určený na bežný trh, zostáva svetovo najpredávanejším elektromobilom, keď sa ho od jeho uvedenia na trh v decembri 2010 predalo viac než 300 000 kusov.

    V roku 2017 bol predstavený nový Nissan LEAF, ktorý zákazníkom ponúka dlhší dojazd, pokročilé technológie a nový, dynamický dizajn. V minulom roku bol uvedený do predaja v Japonsku a na ďalších významných trhoch bude uvádzaný do predaja v priebehu roku 2018. Na nový Nissan LEAF bolo po celom svete urobených viac než 40 000 objednávok vrátane 13 000 objednávok v Japonsku, 13 000 rezervácií v Spojených štátoch a viac než 12 000 objednávok v Európe.

    Okrem vozidla LEAF bola rovnako nedávno v Európe uvedená na trh modernizovaná verzia ľahkého úžitkového vozidla Nissan e-NV200, predávaného predovšetkým v Európe a Japonsku, s dojazdom predĺženým o 100 km.

    V roku 2017 zostávala spoločnosť Renault už tretí rok po sebe lídrom na európskom trhu elektromobilov s trhovým podielom 23,8 % a zvýšila svoj objem predaja o 38 %. Renault ZOE bol najpredávanejším elektromobilom v Európe a objem jeho predaja sa zvýšil o 44 %.

    Od roku 2011 spoločnosť Renault predala po celom svete viac než 150 000 elektromobilov vrátane modelov Renault ZOE, Renault Kangoo Z.E., Fluence Z.E. a Renault Samsung Motors SM3 Z.E.

    V roku 2017 spoločnosť Renault predstavila model Master Z.E., a predstavila tak celý rad svetovo jedinečných a ľahkých úžitkových vozidiel s nulovými emisiami (Twizy Cargo, verziu modelu ZOE určenú na firemné použitie, Kangoo Z.E. a Master Z.E.).
    Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi v roku 2017 predala 91 000 elektromobilov, čo je oproti roku 2016 nárast o viac než 11 %.

    Strategický plán Alliance 2022

    V rámci strategického plánu Alliance 2022 predpokladá aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi, že hodnota jej ročných synergií prekročí do roku 2022 objem 10 miliárd eur. Navyše bude na trh uvedených 12 nových elektrických vozidiel s nulovými emisiami a 40 vozidiel s technológiou autonómnej jazdy. Uvedenie nových modelov a nových technológií by malo zvýšiť súhrnný ročný objem predaja aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi na viac než 14 miliónov vozidiel a do konca roku 2022 generovať očakávané tržby vo výške 240 miliárd dolárov.

    10 najvýznamnejších trhov celej aliancie

    Štát Celkový objem predaja Podiel na trhu
    Čína 1 719 815 6,2 %
    U.S.A. 1 697 149 9,8 %
    Francúzsko 759 598 29,8 %
    Japonsko 689 650 13,2 %
    Rusko 578 082 36,1 %
    Mexiko 412 029 27,0 %
    Nemecko 349 376 9,4 %
    Spojené kráľovstvo 309 172 10,6 %
    Taliansko 293 362 13,6 %
    Brazília 267 835 12,3 %

    10 najvýznamnejších trhov podľa jednotlivých členov aliancie

    Štát Groupe Renault - celk. objem * Groupe Nissan - celk. objem Groupe Mitsubishi - celk. objem
    Francúzsko 673 852 81 293 -
    Rusko 448 270 107 168*** -
    Nemecko 228 046 76 133 45 197
    Taliansko 215 901 - -
    Španielsko 185 760 - -
    Turecko 178 646 - -
    Brazília 167 147 78 823 -
    Irán 162 079 - -
    Spojené kráľovstvo 115 262 167 379 26 531
    Argentína 115 243 - -
    U.S.A. - 1 593 464 103 685
    Čína - 1 519 714 ** 129 160
    Japonsko - 590 905 91 630
    Mexiko - 366 544 -
    Kanada - 146 677 -
    Austrália - - 80 674
    Indonézia - - 79 885
    Filipíny - - 71 097
    Thajsko - - 69 737
    Spojené arabské emiráty - - 24 497

    * objem predaja za celý rok 2017 mimo modelu Twizy
    ** Vrátane značky Venucia
    *** vrátane Kazachstanu

    _______________________________________________________________________

    O skupine Renault-Nissan-Mitsubishi
    Skupina Renault, Nissan Motor Company a Mitsubishi Motors predstavujú najväčšiu automobilovú alianciu na svete. Je to najdlhšie trvajúce a najproduktívnejšie multikultúrne partnerstvo v automobilovom priemysle. V roku 2016 sa nachádzalo takmer 10 miliónov vozidiel v takmer 200 krajinách od týchto partnerov. Členské spoločnosti sú zamerané na spoluprácu a maximalizáciu synergií na zvýšenie konkurencieschopnosti. Spolupracujú aj s inými automobilovými skupinami, vrátane nemeckého Daimler a Dongfeng v Číne. Táto strategická aliancia je lídrom v oblasti vozidiel s nulovými emisiami a vyvíja najnovšie moderné technológie s plánmi ponúkať autonómne pohony, funkcie pripojenia a služby na širokej škále cenovo dostupných vozidiel.

    Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko, TS: 01.02.2018 IČ: 426218313


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /Aliancia Renault Nissan Mitsubishi/