Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Ochrana motorových vozidiel proti čelnému podbehnutiu
08. august 2003 @ 09:47:37 CEST, poslal m.solárik

SCANIA V krajinách Európskej únie vstúpi 10. augusta 2003 do platnosti nový zákon o ochrane proti čelnému podbehnutiu pre nákladné vozidlá. Všetky vozidlá zaregistrované po 10. auguste tohto roka, budú musieť byť vybavené ochranou, ktorá nesmie presahovať vzdialenosť 400 mm od zeme za predpokladu, že vozidlo nie je plne naložené. Do úvahy je treba zobrať všetky súčasti karosérie, pérovania a pneumatiky, ktoré menia výšku a polohu podvozku.

Scania ako prvá zaviedla ochranu proti vniknutiu objektov pod prednú časť vozidla už v roku 1995 a inštaluje ju ako štandardnú výbavu pre vozy 4. série. Teraz Scania uvádza na trh nové komponenty, a reaguje tak na novelizované predpisy Európskej únie.

Systém ochrany proti podbehnutiu vychádza z maximálnej prípustnej výšky 400 mm nad zemou, pretože zodpovedá výške nárazníka osobných automobilov. V prípade že, nákladné vozidlo narazí do osobného automobilu, uplatní sa v plnom rozsahu protinárazová ochrana a bezpečnostná klietka. Stretnutie ťahača s osobným vozidlom v tejto úrovni maximálne absorbuje náraz, čo zvýši ochranu cestujúcich v osobnom automobile.

Plastové a oceľové nárazníky

Nová konštrukcia predného nárazníka sa vyznačuje masívnejším upevnením vonkajších dielov. Tieto úpravy zahŕňajú silnejšie držiaky a koncové profily. V prípade nákladných automobilov s nízkym podvozkom alebo s podvozkom s nízkoprofilovými pneumatikami je postačujúci zosilnený nárazník, čo platí pre výšku podvozkov až do 960 mm. Aby boli splnené európske požiadavky, inštaluje Scania na vozidlá s vyššími podvozkami prídavný nárazník tak, aby zasahoval do predpísanej výšky. Ide o podvozky s výškou od 960 mm do 1100 mm.

Vďaka špeciálnemu programu môžu odborníci Scanie navrhnúť zodpovedajúcu zostavu komponentov pre rôzne vozidlá, vrátane predpokladaných zmien polohy v závislosti na hmotnosti nadstavby.

„Je zbytočné, aby dochádzalo k úmrtiam v cestnej premávke z dôvodu ľudského zlyhania. Scania vyvíja cestnú techniku s cieľom zachrániť v prípade kolízie čo najviac ľudských životov. Našou hlavnou úlohou je skombinovať vstavané prvky systému ochrany proti podbehnutiu s robustnosťou, ktorá je charakteristickým rysom vozidiel Scania,“ hovorí Ole Pihlgren z konštrukčného oddelenia Scania.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/