Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Scania XPI - vstrekovací systém budúcnosti
12. február 2004 @ 14:38:41 CET, poslal m.tikl

SCANIA Spoločnosť Scania vyvíja v spolupráci s americkým výrobcom pohonných jednotiek, firmou Cummins, nový vysokotlakový vstrekovací systém Scania XPI (Extra High-Pressure Injection). Vďaka tomuto systému budú vznetové motory schopné plniť budúce sprísnené emisné kritériá.

Systém Scania XPI umožní znížiť prevádzkové náklady a zlepšiť jazdné vlastnosti, motory budú teda zároveň ekologickejšie a výkonnejšie.

„Našim cieľom je ďalšie zníženie emisií a súčasne zachovanie nízkej spotreby paliva a výborných jazdných vlastností, čo znamená dosiahnutie najnižších celkových prevádzkových nákladov,” hovorí Urban Johansson, viceprezident Scania Powertrain Development. „Úspešná spolupráca s firmou Cummins na vývoji a výrobe nášho súčasného systému vysokotlakového vstrekovania Scania HPI podporila nový dlhodobý projekt zameraný na ďalšie zdokonalenie technológie common-rail.”

V budúcnosti sa základným kritériom dopravného systému stane výkonnosť a dopad na životné prostredie. Výhoda vznetového motora spočíva v tom, že jeho účinnosť sa dá stále zvyšovať. Aj po sto rokoch vývoja disponuje stále obrovským nevyužitým potenciálom. S technológiou common-rail môže Scania zdokonaľovať súčasný dieselový agregát a jeho spaľovací proces minimálne do roku 2010.

Vývoj v budúcnosti

Pre splnenie limitov budúcej emisnej normy Euro 4 začala Scania používať technológie EGR (recirkulácia výfukových plynov) a SCR (selektívna katalytická redukcia). Táto stratégia umožňuje vytvárať špecifické riešenia v závislosti na konkrétnych podmienkach a spôsoboch využitia. Sústavný vývoj technológie spaľovania umožní spoločnosti Scania ponúknuť motory vyhovujúce emisnej norme Euro 4 so spotrebou ekvivalentnou motorom Euro 3.

Vysokotlakové vstrekovacie systémy ako napr. Scania HPI úspešne spĺňajú súčasné emisné normy. Znížiť emisie pod úroveň normy Euro 5 však bude vyžadovať ešte vyššie vstrekovacie tlaky. Toto bude dosiahnuté práve vďaka novému systému Scania XPI a kombinácie technológií EGR a SCR.

V tom období budú už však emisie vznetových motorov na takej nízkej úrovni (teda aspoň v prípade tých zložiek spalín, ktoré sú nám dnes známe), že sa do popredia záujmov dostanú iné otázky. Zvýšený dôraz sa bude klásť najmä na problematiku emisií oxidu uhlíka a skleníkového efektu. Zmenšujúce sa zásoby ropy prinútia výrobcov vyvíjať spaľovacie motory, ktoré budú čo najúspornejšie.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/