Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Nový turbodiesel 1.9 CDTI
26. február 2004 @ 08:43:03 CET, poslal j.čík

OPEL Ponuku pohonných jednotiek pre modely Opel Vectra a Signum obohacuje turbodiesel 1.9 CDTI novej generácie. Tento nový agregát s objemom 1.9 l radu ECOTEC, ktorého maximálny výkon je 88 kW/120 alebo 110 kW/150 k, dokladá systematickú snahu presadiť na samú špičku európskych producentov vznetových motorov.

Vďaka vyspelému systému priameho vstrekovania "common-rail" s možnosťou niekoľkonásobného vstrekovania patrí nový turbodiesel k najlepším agregátom svojej triedy a stanovuje nové štandardy výkonov, krútiaceho momentu, spotreby, čistoty výfukových plynov, ako aj tichosti a vyváženosti chodu.

Výkon motora na predné kolesá prenáša novo vyvinutá šesťstupňová manuálna prevodovka, zladená s výkonovými charakteristikami oboch agregátov. Všetky modely Opel Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan i Opel Signum poháňané novými motormi 1.9 CDTI plnia emisné limity normy Euro 4. Zákazníci si môžu objednať aj filter pevných častíc DPF (Diesel Particulate Filter), ktorý nevyžaduje žiadne aditíva.

1.9 CDTI ECOTEC: Hi-tech motor so špičkovým systémom vstrekovania
Nové motory 1.9 CDTI ECOTEC sa budú vyrábať v motorárni v nemeckom Kaiserslauterne. K dispozícii budú dve výkonové verzie: 88 kW/120 k a 110 kW/150 k. Obe ponúkajú maximálny krútiaci moment v rozmedzí otáčok 2000 ot/min až 2750 ot/min. Motor s výkonom 120 k disponuje krútiacim momentom až 280 Nm, silnejšia verzia ponúka krútiaci moment až 315 Nm - tieto parametre zaručujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h v čase pod 10 s a dosiahnutie rýchlosti až 217 km/h.

Oba motory sú do značnej miery technicky a konštrukčne identické - ide o štvorvalce so zdvihovým objemom 1910 cm3, preplňované turbodúchadlom s premenlivou geometriou a vybavené medzichladičom stlačeného vzduchu. Oba agregáty sa výrazne líšia len hlavou valcov - motor s výkonom 120 k má vždy dva ventily na jeden valec, verzia s výkonom 150 k je vybavená štvorventilovou technológiou rozvodu.

Nafta sa vstrekuje do spaľovacích priestorov pod tlakom až 1600 barov. Vstrekovací systém "common-rail" s niekoľkonásobným vstrekom zaručuje vysokú efektivitu spaľovacieho procesu, vďaka ktorému ponúkajú vysoké výkony, nízku spotrebu, pokojný a vyvážený chod, ako aj čistotou spalín. Oba sú prepojené s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

PDF systém: Inovatívny filter výfukových plynov pre vznetové motory
V modeloch Vectra a Signum, poháňaných motorom 1.9 CDTI má svoju premiéru bezúdržbový filter pevných častíc DPF, ktorý nevyžaduje žiadne aditíva a eliminuje aj ďalšie nevýhody konvenčných DPF systémov. Celý komplex čistenia výfukových plynov, ktorý zahŕňa tiež katalyzátor umiestnený vo výfukovom potrubí priamo pri motore a oxidačný katalyzátor, znižuje predovšetkým množstvo uhľovodíkov (HC) a oxidu uhoľnatého (CO). Výkonové parametre a spotreba motorov 1.9 CDTI s časticovými filtrami DPF sú vďaka systému "inteligentnej" stratégie regenerácie rovnaké, ako pri motorov bez DPF filtrov.

Nový časticový filter pre vznetové motory sa skladá z keramického jadra z karbidu kremíka, ktoré svojou štruktúrou pripomína včelí plást. Jadro je perforované veľkým množstvom mikroskopických kanálikov. Výfukové plyny prechádzajú stenami kanálikov, kde dochádza k zachytávaniu škodlivých častíc. Aby nedošlo k upchatiu filtra a prekročeniu povoleného pretlaku, musia sa zachytené častice v pravidelných intervaloch vypaľovať. Namiesto aditív pridávaných do paliva, ktoré sa pri tomto regeneračnom procese obvykle používajú, zvolili konštruktéri automobilky Opel pokrytie aktívnych častí filtra vzácnymi kovmi. K vlastnému vypaľovaniu zachytených častíc potom dochádza po vstreknutí malého množstva paliva, čím teplota výfukových plynov vzrastie takmer na 600 °C. Vstrekovací systém motora 1.9 CDTI zaručuje potrebnú flexibilitu práce vo všetkých režimoch zaťaženia motora - zariadenie totiž musí bezchybne pracovať nielen pri plnom zaťažení motora, ale tiež v prípadoch, kedy je auto využívané iba na krátke jazdy po meste.

Ďalšou výhodou sofistikovaného systému DPF spoločností Opel/GM je, že k regeneračnému procesu dochádza v nepravidelných intervaloch, v závislosti na prevažujúcich jazdných podmienkach - k vstreknutiu dostatočnej dávky paliva a k vypáleniu škodlivých častíc teda dochádza až v momente, kedy množstvo zachytených častíc vyvolá vopred daný spätný pretlak vo filtri. Celý proces vypaľovania častíc je kontrolovaný tlakovými a tepelnými čidlami DPF jednotky, vodič priebeh regenerácie vôbec nepostrehne.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/