Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: GM podporuje vodíkový projekt Európskej komisie
11. august 2004 @ 13:20:47 CEST, poslal j.čík

OPEL General Motors víta zámer Európskej komisie na spustenie široko spektrálneho projektu „Maják“ („Lighthouse“), ktorý by mal prispieť k rýchlejšiemu rozvoju technológie palivových článkov a k budovaniu potrebnej infraštruktúry na výrobu a distribúciu vodíka. Projekt „Maják“ by mal výrazne urýchliť prechod zo súčasnej fázy výskumu k masívnemu komerčnému využitiu technológie palivových článkov.

Carl-Peter Forster, prezident General Motors Europe, zaslal list prezidentovi Európskej komisie Dr. Romanovi Prodimu, v ktorom ho uisťuje o mimoriadnom záujme GME podporiť projekt „Maják“. „Ide o jedinečnú možnosť, ako zviditeľniť snahy automobilových producentov prispieť k zachovaniu mobility ľudstva a odštartovať budovanie infraštruktúry na zásobovanie vodíkom,“ píše Forster v liste Prodimu.

Na desať rokov rozvrhnutý projekt „Maják“, ktorý chce koordinovať možnosti priemyslu, výskumných centier a politikov, by mal byť spustený v roku 2005. V rámci projektu „Maják“ by vo vybraných svetových metropoliach mali v overovacej a predvádzacej prevádzke začať pracovať vodíkové plniace stanice a stacionárne komplexy, využívajúce technológiu palivových článkov, slúžiace na výrobu tepelnej a elektrickej energie. Výroba, distribúcia a využitie vodíka v stacionárnych a mobilných systémoch, využívajúcich najmä technológiu palivových článkov, preverí všetky aspekty energetického zásobovania budúcnosti. Podľa plánov Európskej únie by po roku 2010 mala vďaka podpore špeciálnych rozvojových fondov začať výroba prvých niekoľkých stoviek vodíkom poháňaných automobilov určených na bežné využitie v doprave.

GM a Opel sa vývoju vodíkových palivových článkov venujú systematicky už mnoho rokov a patria v tomto odbore k vedúcim subjektom. Dosiahnutú úroveň nimi pripravených technológií jasne demonštrovala nedávna mimoriadne úspešná vytrvalostná jazda „Opel Fuel Cell Marathon - powered by GM“. Počas piatich týždňov v máji a júni tohoto roka prešiel vodíkovými článkami poháňaný prototyp HydroGen3 štrnástimi európskymi štátmi a bez akýchkoľvek problémov prešiel celkom 9696 km. Tím HydroGen3 nielen takmer zdvojnásobil súčasný distančný rekord v kategórii automobilov poháňaných palivovými článkami, ale zároveň preukázal spoľahlivosť a praktickú využiteľnosť tejto inovatívnej technológie.

General Motors Corp. je najväčším svetovým výrobcom automobilov, ktorý zamestnáva po celom svete približne 325.000 zamestnancov. Firma bola založená v roku 1908 a od roku 1931 je celosvetovo najväčším producentom automobilov. V súčasnosti má GM výrobné závody v 32 krajinách sveta a svoje automobily predáva na trhoch 192 krajinách sveta. V roku 2003 spoločnosť GM predala takmer 8,6 miliónov osobných a úžitkových automobilov, čo jej na globálnom automobilovom trhu vynieslo podiel cca 15 %. Na vývoji palivových článkov a ich zavedeniu do sériovej výroby pracuje v strediskách koncernu General Motors v USA, Japonsku a v Nemecku vyše 600 špecialistov.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/