Nová séria stavebných vozidiel Scania je charakteristická robustnou konštrukciou spojenou s vysokým užitočným zaťažením, výbornou ovládateľnosťou a výnimočnou palivovou hospodárnosťou.
Stavebné modely sú dostupné v P-, R- a T-sérii. K dispozícii je široký výber dvoj, troj a štvornápravových vozidiel. V ponuke je niekoľko verzií kabín s novým ergonomickým interiérom. Hnacie sústavy Scania sú známe svojou odolnosťou a vysokou palivovou hospodárnosťou. Rámy sú navrhnuté tak, aby umožňovali jednoduchú montáž nadstavieb. K dispozícii je tiež široký výber možností pre prídavný pohon PTO.
Tieto vlastnosti perfektne zodpovedajú potrebám stavebného trhu, kde je väčšina vozidiel v prevedení sklápač, prípadne domiešavač betónu. Modulárny systém Scania umožňuje na mieru prispôsobiť vozidlá akémukoľvek typu aplikácie.
Rámy a súčasti podvozku
Rámy a podvozky sú dostupné v troch záťažových triedach: M pre strednú záťaž, H pre vysokú záťaž a E pre extra vysokú záťaž. Všetky súčasti rámov a podvozkov sú prispôsobené príslušným prevádzkovým podmienkam, a to bez zvýšenia vlastnej hmotnosti vozidla.
V ponuke sú dve výšky podvozku – štandardná (N) a zvýšená (H). Na zvýšených podvozkoch v prevedení H sú súčasti umiestnené čo najvyššie od zeme, aby sa minimalizovalo riziko ich poškodenia.
Možnosti pruženia sú: vzduchové vankúše vzadu a oceľové pružiny vpredu (typ A), alebo oceľové pružiny na všetkých nápravách (typ Z).
Motory, prevodovky a nápravy
Ponuka motorov obsahuje agregáty s výkonovým rozpätím od 270 k do 580 k, a zahŕňa všetky motory modulárnej koncepcie Scania.
Ponuka prevodoviek tiež vychádza z modulárnej koncepcie Scania. Zahŕňa 8- a 8+1-rychlostné rozsahové prevodovky a 12- a 12+2- rychlostné rozsahové prevodovky.
Automatické prevodovky sú dostupné v P-sérii pre niektoré aplikácie podvozkov pre strednú záťaž triedy M.
12+2-rychlostná prevodovka s rýchlobehom je šitá na mieru potrebám stavebných vozidiel špecifikovaných s nápravami s kolesovou redukciou. Prevodový pomer rýchlobehu, na najvyššom prevodovom stupni, je 1:0,81 a umožňuje hospodárnu jazdu vozidla pri vysokých cestovných rýchlostiach.
Všetky prevodovky je možné doplniť automatizovaným systémom radenia prevodových stupňov Scania Opticruise a retardérom.
Podľa požadovaných prevádzkových podmienok je možné zvoliť výkon motora, záťažovú triedu podvozku a pohon jednotlivých náprav. Nápravy sú k dispozícii v rôznych hmotnostných kategóriách a môžu byť vybavené nábojovou redukciou kolies.
Kabíny
Pre stavebné vozidlá Scania je možné zvoliť všetky varianty kabín P-, R- a T-série.
Novinkou je dvojica denných kabín P a R, ktoré tvoria medzistupeň medzi krátkou a spacou kabínou.
Nová denná kabína R ponúka unikátnu možnosť spojenia najvýkonnejšieho motora Scania – 16-litrového motora V8 s výkonom 500, alebo 580 k – s kompaktnou kabínou.
P-séria zahŕňa nízko uložené krátke a denné kabíny a dve spacie kabíny (s plochou a štandardnou strechou). R-séria ponúka vysoko uloženú dennú kabínu a výber zo štyroch spacích kabín (s plochou, štandardnou strechou, Highline a Topline). T-séria ponúka krátku a spaciu kabínu, obe s úplne rovnou podlahou.
Mnohé z možností voľby interiéru sú na mieru šité potrebám stavebníctva, napr. vynilové čalúnenie, gumené rohože a množstvo odkladacích priestorov.
Možnosti usporiadania náprav
4x2 ............ 2 nápravy, zadná hnacia
4x4 ............ 2 nápravy, obe hnacie
6x2 ............ 3 nápravy, prvá zadná hnacia
6x4 ............ 3 nápravy, zadné hnacie
6x6 ............ 3 nápravy, všetky hnacie
8x2 ............ 4 nápravy, dve predné riaditeľné, prvá zadná hnacia
8x2/4 ....... 4 nápravy, predná riaditeľná, prvá zadná riaditeľná, druhá zadná hnacia
8x2*6 ....... 4 nápravy, dve predné riaditeľné, prvá zadná hnacia, druhá zadná riaditeľná
8x4 ............ 4 nápravy, dve predné riaditeľné, zadné hnacie