Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Clio Grandtour (novinka 01/2008)  Vytlačiť stránku

Clio Grandtour ponúka viacúčelovosť s rozdielnymi vlastnosťami v porovnaní s päťdverovou verziou. Toto nové kombi zodpovedá očakávaniam klientov hľadajúcich vozidlo, ktoré spája dynamicky dizajn a nevídaný objem úložného priestoru.

Renault Clio Grandtour Clio Grandtour je jedno z najkompaktnejších kombi na trhu (dĺžka 4202 mm). Zostáva verný tvarom päťdverového modelu Clio III a vyjadruje dynamickosť a radosť, ktorú dodáva jeho riadeniu. Šikmé zadné výklopné dvere s prečnievajúcim aerodynamickým strešným spojlerom a profilované strešné tyče ho definitívne zaraďujú do sféry automobilov (určených) na voľný čas.

Jeho nevídaný objem úložného priestoru 439 dm3 (+50 %oproti päťdverovému modelu Clio III) sa prispôsobuje rozličným životným situáciám a používaniu: športové alebo rodinné aktivity. Clio Grandtour zodpovedá požiadavkám kohokoľvek vďaka sklápateľnej lavici 1/3 – 2/3 a predstaviteľnému dnu batožinového priestoru (dvojitá podlaha kufru), ktorý ponúka úplne rovný povrch. Verný rodinným génom modelu Clio III, toto nové kombi zaručuje svojim cestujúcim komfort na palube vyššieho segmentu a ponúka príjemnú a úhľadnú kabínu.

Renault Clio Grandtour Vytvorené z päťdverového modelu Clio III, jeho nápravy dodávajú vozidlu komfort a účinnosť. Vyvinuté na základe platformy B aliancie Renault – Nissan, Clio Grandtour ponúka 2 benzínové motory (1.2 16V 75 k a 1,2 TCE 100 k) a 2 naftové motory (1.5 dCi 70 k, 85 k). Clio Grandtour ponúka kompromis bez protihodnoty medzi potešením z jazdy, komfortom, výkonmi a spotrebou. Päťdverové Clio III dosiahlo maximálne hodnotenie „5 hviezdičiek“ ako výsledok testov vykonaných nezávislou organizáciou Euro NCAP v júni 2005. Vyvinutý na rovnakom základe, Clio Grandtour profituje v oblasti bezpečnosti z celého know-how Renault.

Toto vozidlo vychádzajúce z plánu Renault Contract 2009 je štvrtým modelom v súčasnosti vyrábaným v závode v Bursa, Turecko, popri modeloch Mégane II, Clio Thalia a Clio III. Clio Grandtour bude uvedené na slovenský trh 1. februára 2008.

Môcť zvádzať
Kompaktné Clio Grandtour zodpovedá očakávaniam klientov hľadajúcich šikovné vozidlo s osobnosťou a nevídaným objemom úložného priestoru. Jeho čistá línia a dôstojná dynamika naznačujú potešenie z jazdy. Sklo zadného skla podčiarkuje plynulý profil, ktorý ho začleňuje do prostredia na voľný čas. Verný rodine modelu Clio III ponúka lákavú, príjemnú a úhľadnú kabínu.

Plynulé a dynamické línie
Renault Clio Grandtour Clio Estate je jedno z najkompaktnejších kombi na trhu (dĺžka 4202 mm). Rázvor preberá z päťdverového modelu (2575 mm) a profituje z predĺženia zadného previsu (+ 216 mm v porovnaním s Cliom III). Obzvlášť dobre začlenené šikmé zadné výklopné dvere so zväčšenou presklenou plochou tretieho okna vyjadrujú dynamiku a potešenie z jazdy. Vypracovaný dizajn zadného skla, šikmé zadné výklopné dvere s prečnievajúcim dynamickým strešným spojlerom a profilované strešné nosiče (čierne alebo chrómované, podľa verzie) definitívne zapisujú Clio Grandtour do prostredia na voľný čas. V opcii môžu byť okná a zadné sklo zatmavené. Živý, výkonný a presvedčivý charakter prednej časti zostáva verný rodine Clio III a môže byť podčiarknutý hliníkovými 15' a 16' diskami (v opcii).

Príjemný interiér
Renault Clio Grandtour Rovnako ako v päťdverovej verzii, vodič a cestujúci sú prijatí do zvodnej, príjemnej a komfortnej kabíny. Inšpirované prácami na koncepte „Touch Design“, poskytuje v segmente B svojim cestujúcim pocit vzácnej nežnosti a rafinovanosti. Palubná doska a stredová konzola sledujú jemné a plynulé krivky. Ovládače vetracích otvorov, pružné na dotyk, majú tvar loptičky na squash, čo uľahčuje manipuláciu. Tvar prístrojovej dosky chráni zreteľné a čitateľné prístroje. Predsadený displej autorádia je dokonale začlenený do dizajnu palubnej dosky. Pocit priestoru a komfortu je zdôraznený elektrickou panoramatickou strechou, ktorá poskytuje jazdu pod oblohou. Má veľkorysé rozmery (dĺžka je 1,29 m a šírka 0,86 m), pozostáva z dvoch navzájom sa dotýkajúcich panelov, pričom predný je pohyblivý a zadný je pevný. Otvára sa elektrickým rotačným impulzívnym ovládačom s funkciou proti privretiu v sérii.

Veľký batožinový priestor, praktické využitie
Clio Grandtour ponúka viacúčelovosť s rozdielnymi vlastnosťami v porovnaní s päťdverovou verziou. Jeho veľkorysý úložný priestor zodpovedá očakávaniam športových alebo rodinných aktivít. Clio Estate je praktické a rozličným životným situáciám a používaniu sa prispôsobuje vďaka sklápateľnému dnu batožinového priestoru, ktorý ponúka úplne rovnú plochu.

Batožinový priestor veľkého vozidla
Renault Clio Grandtour Vďaka zadnému previsu dlhému 822 mm (+216 mm oproti päťdverovému modelu ), Clio Estate disponuje jedným z najväčších batožinových priestorov vo svojej kategórii – 439 dm3. Tento objem batožinového priestoru (pod krytom a bez prestaviteľného dna) predstavuje zisk viac ako 50% oproti modelu Clio III (+151 dm3). Zadné sklápateľné sedadlá 1/3 - 2/3 umožňujú vytvoriť dodatočný úložný priestor. Objem batožinového priestoru až po strop môže dosiahnuť 1277 dm3 (+239 dm3 oproti päťdverovému modelu). So sklopením 1/3 zadného sedadla, a predného sedadla je možné prepraviť predmety dlhé 1450 mm.

Praktický vďaka prestaviteľnému dnu batožinového priestoru
Renault Clio Grandtour Tvar zadných nárazníkov a spodná nakladacia hrana bez výstupkov zaručujú ukážkový prístup do batožinového priestoru. Vďaka prestaviteľnému dnu sa batožinový priestor Clia Grandtour prispôsobí potrebám kohokoľvek. Najvhodnejšie využitie batožinového priestoru pri nakladaní a vykladaní ťažkých a objemných predmetov sa dosiahne pri celkovom rozložení prestaviteľného dna. Pri sklápaní zadných sedadiel nie je potrebné demontovať opierky hlavy vzadu. Stačí sklopiť sedák a potom operadlo zadného sedadla. Koho by občas nerozčúlila objemná batožina, ktorá sa nikam nezmestí ? Na odloženie krytu batožinového priestoru Clio Estate ponúka miesto na dne batožinového priestoru. Dôvtipné a praktické, čím sa vyhnete skladovaniu v byte alebo v garáži. Táto „skrýša“, nachádzajúca sa pod prestaviteľným dnom, je vhodná na odloženie užitočných predmetov (lekárnička, výstražný trojuholník, ...). Odstránené prestaviteľné dno uvoľní 72 dm3 priestoru. Nakladacou šírkou 1 m medzi zadnými svetlami sa batožinový priestor ľahko prispôsobí akémukoľvek druhu batožiny a predmetov.

Renault Clio Grandtour Na bezpečné využitie priestoru naloženého až po strop sa používa sieťka na zachytenie batožiny (príslušenstvo), ktorá sa inštaluje buď na zadné sedadlá alebo za predné sedadlá, ak sú zadné sklopené. Batožinový priestor, pokrytý kobercom, ponúka množstvo trikov a výhod (v príslušenstve):
- sieťka na zachytenie batožiny nachádzajúca sa na dne batožinového priestoru,
- ochranný koberec proti zašpineniu batožinového priestoru,
- sieťka umiestnená zvislo v batožinovom priestore,
- odkladací priestor s priehradkami,
- popruh vhodný na zachytenie predmetov v batožinovom priestore (kanister, a pod.)

Obývateľnosť a komfort
Clio Grandtour a Clio III sú ukážkou najvyššieho stupňa obývateľnosti v segmente B. Šírka v úrovni ramien je 1380 mm na miestach vpredu a 1343 mm na miestach vpredu. Veľkorysá svetlá výška po strop zdôrazňuje pocit priestorovosti. Na miestach vzadu vďaka významnému výškovému rozmeru (866 mm) a priestoru pre kolená (162 mm), Clio Estate môže odviesť osoby vyššie ako 1,88 m, to znamená, že je vhodné pre 95% európskej populácie.

Priorita komfortu na palube
Renault Clio Grandtour Rodina Clio III poskytuje komfort svojim cestujúcim. Poloha pri riadení je jednou z najlepších vo svojej kategórii vďaka výškovo nastaviteľnému volantu (do hĺbky podľa verzie). Sedadlá skvelo držia a sú príjemne mäkké. Ovládače nastavovania predných sedadiel prirodzene padnú do ruky. Výškovým nastavením sedadla si každý nájde vhodnú polohu pri riadení. Cestujúci vzadu si tiež užijú komfort modelu Clio III vďaka prepracovanému tvaru a tuhosti zadnej lavice, ktorá zaručuje dobré postranné držanie tela. Zadná lavica je od základu delená v pomere (1/3 - 2/3).

Osobitá starostlivosť o zvukovú izoláciu
Ako všetky modely Clio III, Clio Grandtour sa vyznačuje akustickými vlastnosťami vyššieho segmentu. Konštrukcia bola predmetom osobitej starostlivosti, aby sa odfiltrovali zdroje hluku vyvolávané motorom, prevodovkou a nápravami. Zvuková izolácia medzi motorom a kabínou bola riadne ošetrená, rovnako aj ochrana pred aerodynamickým hlukom, hlavne vďaka použitiu nafukujúcich vložiek v dutinách karosérie.

Väčšia radosť z jazdy a menšia spotreba
Vytvorené z päťdverového modelu Clio III, jeho nápravy dodávajú vozidlu komfort a účinnosť. Nápravy Clio Grandtour vytvorené z päťdverového modelu Clio III zaručujú komfort a účinnosť. Vyvinuté na základe platformy B aliance Renault-Nissan, rodina Clio III ponúka zdravý charakter a uznávané cestné vlastnosti. V ponuke sú 2 benzínové motory (1.2 16V 75 k a TCE 100 k ) a 2 naftové motory (1.5 dCi 70 k, 85 k). Clio Grandtour ponúka kompromis bez protihodnoty medzi potešením z jazdy, komfortom, výkonmi a spotrebou. Tento nový model je ekologicky úsporný, hlavne vďaka verziám vybavených motorom TCE 100 k a 1.5 dCi.

Dôstojné jazdné vlastnosti
Renault Clio Grandtour Rovnako ako päťdverová verzia Clio III, Clio Grandtour ponúka zaujímavú kombináciu precíznych jazdných vlastností, komfortu a bezpečnosti. Vychádzajúc z vysokých nárokov zákazníkov vývojári venovali mimoriadnu pozornosť súladu jazdných vlastností, istote a príjemným pocitom z jazdy aj pri veľkom zaťažení a rýchlosti. V porovnaní s päťdverovou verziou Clio III boli zmenené parametre nastavenia tlmičov. Nápravy zaručujú pevné vedenie vozidla a vysokú úroveň odfiltrovania vibrácií. Predná náprava typu pseudo-McPherson spriahnutá s vnútorným trojuholníkovým ramenom zaručuje oddelenie pozdĺžneho a priečneho namáhania, čím zvyšuje stabilitu na vozovke a komfort. Zadná náprava s pružným zavesením kolies využíva vinuté pružiny s priemerom 15,1 mm. Clio Grandtour má oproti päťdverovej verzii zosilnený stabilizátor (21 mm) minimalizujúci nakláňanie karosérie. Clio Grandtour má v sérii elektrický posilňovač riadenia s variabilným účinkom využívajúci riadiacu jednotku a software päťdverovej verzie. Jeho parametrizácia uprednostňuje jemné a presné riadenie. Stopový priemer otáčania je rovnaký ako malo Clio III (od 10,3 m do 11,3 m v závislosti od motorizácie a pneumatík). Clio Grandtour má k dispozícii 2 rozmery kolies: 15' v dvoch šírkach (165 mm a 185 mm) a 16' (195 mm).

Moderné a výkonné hnacie agregáty
Široká paleta motorov a prevodoviek umožňuje zhodnotiť dynamické vlastnosti Clio Grandtour. Podľa krajiny určenia sa ponuka benzínových motorov skladá z dvoch 16-ventilových motorov: 1.2 16V 75 k (55 kW) a 1.2 TCE 100k (74 kW). Všetky motory zodpovedajú emisným normám Euro 4 a sú vybavené systémom palubnej diagnostiky (On Board Diagnostic) informujúcim o účinnosti systémov ochrany ovzdušia. Paleta naftových motorov z 2 motorov 1.5 dCi s výkonmi 70 k (50 kW) a 85 k (63 kW).

Ponuka benzínových motorov
1.2 16V 75 k (55 kW)
Motor 1.2 16V (D4F) so zdvihovým objemom valcov 1149 cm3 dosahuje výkon 75 k (55 kW) pri 5500 ot./min a krútiaci moment 105 Nm pri 4250 ot./min.

1,2 TCE 100 k (74 kW)
Renault Clio Grandtour Clio Grandtour dostane benzínový motor 1.2 16V turbo, pokrstený TCE 100 k (Turbo Control Efficiency). Vyznačuje sa spotrebou motorizácie príslušného zdvihového objemu valcov, výkonom motora 1.4 l a krútiacim momentom motora 1.6 l. Vďaka turbíne a kompresoru s malým priemerom disponuje turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou, čím sa skrátil čas jeho akcelerácie. Výkon 100 k (74 kW) a maximálny krútiaci moment 145 Nm sa dosiahne pri otáčkach 5500 ot./min respektíve 3000 ot./min. Vďaka spojeniu malého zdvihového objemu s turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou je motor živý už od nízkych otáčok.

1.6 16V 110 k (82 kW)
Motor 1.6 16V (K4M) dosahuje výkon 110 k (82 kW) pri 6000 ot./min a maximálny krútiaci moment 151 Nm pri 4250 ot./min. Zdvihový objem valcov 1598 cm3 je vybavený premenlivým časovaním vačkových hriadeľov na strane nasávania. Tento motor môže byť spriahnutý so 4-stupňovou automatickou "proaktívnou" prevodovkou (DP0).

Ponuka naftových motorov
1.5 dCi 70 k (50kW) / 85 k (63kW)
Dve verzie motora 1.5 dCi (K9K) sú k dispozícii s dvomi výkonmi dosahujúcimi 70 k (50 kW) pri 4000 ot./min, resp. 85 k (63 kW) pri 3750 ot./min. Vďaka krútiacemu momentu 160 Nm pre verziu s výkonom 70 k a 200 Nm pre verziu s výkonom 85 k je motor živý už od nízkych otáčok. Známe svojimi výkonmi a akustickými vlastnosťami, tieto motory so zdvihovým objemom valcov 1461 cm3 sa vyvíjajú so systémom vstrekovania druhej generácie.

Spotreba a zníženie emisie CO2
Pre všetky motorizácie sa Clio Grandtour vyznačuje nízkou spotrebou, rovnakou ako predchádzajúci model Clio III. Všetky motorizácie Clio Estate zodpovedajú súčasne trom kritériám „Renault eco2“:
- produkované emisie CO2 sú nižšie ako 40 g/km, alebo jazdia na biopalivá,
- vyrábajú sa v závode s certifikátom ISO 14001 (závod Bursa),
- po ukončení doby životnosti ho možno recyklovať z 95% a pozostáva najmenej z 5% recyklovaných plastov.

Znížené prevádzkové náklady a 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu
Clio Estate uľahčuje život svojmu majiteľovi. Intervaly údržby s výmenou oleja v benzínovom motore každých 30.000 km (verzia TCE 100 k však každých 20.000 km, využíva nový systém "Oil Control System") a každých 20.000 km pre naftové motory. Sviečky sa vymieňajú každých 120.000 km, filter vzduchu každých 60.000 km a filter nafty každých 40.000 km. Všetky motorizácie ponúkajú zníženú spotrebu, ku ktorej prispel elektrický posilňovač riadenia 0,2 až 0,3 l/100 km podľa prevádzky. Aby sa znížili náklady na opravu a teda aj poistenie, Clio Grandtour je vybavené špeciálne vytvorenými dielmi, ktoré znižujú škody pri malých nárazoch podľa kvalifikácie v testoch RCAR1, čo umožňuje znižovať sadzby poistného. Použitie hliníkového profilu na prednej priečke a polypropylénu na zadný nosník zaručuje absorpciu takmer celkovej energie pri náraze pri nízkej rýchlosti.

Bezpečnosť v génoch
Renault Clio Grandtour Oproti imidžu päťdverového modelu Clio III je Clio Grandtour nestranné, ľahko sa ovládajúce vozidlo. Jeho podvozok a nápravy zaručujú jazdné vlastnosti málo citlivé na typ vozovky, na bočný vietor, alebo fázy brzdenia či rozbiehania. Nakláňanie vyrovnávajú stabilizátory priemeru 21 mm. Je vybavené kotúčovými brzdami vpredu a bubnovými vzadu, čo poskytuje účinný brzdový systém s jednoduchým dávkovaním brzdného účinku. Clio Grandtour využíva najnovšie generácie asistenčných systémov riadenia vozidla ponúkaných pri päťdverovom modeli Clio III. Verzia kombi dostane v sérii systém ABS Bosch 8.0 poslednej generácie s rozdeľovačom brzdného účinku (EBV) a asistenciu brzdenia v kritickej situácii (AFU). Clio III môže byť vybavené elektronickým stabilizačným systémom (ESP) s kontrolou nedotáčavosti, pri fáze rozbiehania môže byť vypínačom ESP aktivovaná funkcia proti preklzávaniu (ASR). Opätovné zapnutie je automatické pri každom štartovaní motora alebo pri prekročení rýchlosti 50 km/h. Funkcia znižovania krútiaceho momentu pri znižovaní prevodových stupňov (MSR) umožňuje zabrániť zablokovaniu kolies pri uvoľnení plynového pedálu alebo pri spomaľovaní na klzkom povrchu.

Pasívna bezpečnosť: ochrana bez kompromisov pre všetkých cestujúcich
Renault Clio Grandtour Päťdverové Clio III dosiahlo maximálne hodnotenie „5 hviezdičiek“ ako výsledok testov vykonaných nezávislou organizáciou Euro NCAP v júni 2005. Vyvinuté na rovnakom základe a rovnako vybavené zádržným systémom Renault (SRP3) tretej generácie, Clio Grandtour zaručuje najlepšiu ochranu pre všetkých cestujúcich na všetkých miestach. Jeho karoséria pozostáva z ocele a materiálov, ktoré čo najlepšie pohlcujú a prenášajú kinetickú energiu. Predné, bočné a zadné časti karosérie sú skonštruované tak, aby podliehali programovanej deformácii, ktorá znižuje silu nárazu pasažierov. Kabína, nedeformovateľná a veľmi pevná, sa správa ako ochranná bunka cestujúcich proti vniknutiu akýchkoľvek dielov prednej časti pri čelnom náraze. Obidva bezpečnostné pásy vpredu sú vybavené pyrotechnickými predpínačmi, ktoré zabezpečujú najvhodnejšie zachytenie pri náraze. Bezpečnostné pásy sú vybavené obmedzovačmi napínania kalibrovanými na 400 daN na lepšiu ochranu hrudníka. Ochrana panvy a ochrana pred podkĺznutím sú zabezpečené zásahom druhého predpínača, ktorý upravuje napnutie centrálneho bezpečnostného pásu, aby zadržal cestujúcich v sedadle. V závislosti od verzie, Clio Grandtour môže byť vybavené 6 airbagmi: 2 čelnými adaptívnymi airbagmi a vysokou účinnosťou s riadeným vypúšťaním a 2 bočnými a 2 okennými. Pri čelnom náraze zasahujú ďalšie prvky, aby chránili cestujúcich. Deformovateľná výstuž volantu z magnézia, ako aj stĺpik riadenia s pasívnym zmršťovaním umožňuje zväčšiť vzdialenosť medzi volantom a vodičom. Postranné miesta vzadu sú vybavené obmedzovačmi napínania. Systém je doplnený odolnými zapínacími prackami bezpečnostných pásov.

Výbava uľahčujúca život
Aby Clio III ponúklo väčší komfort a bezpečnosť, je vybavené (v závislosti od úrovne výbavy alebo v opcii):
- systémom kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách,
- asistenciou pri parkovaní s parkovacími senzormi,
- tempomatom a obmedzovačom rýchlosti.

Clio Grandtour sa vyrába v Turecku
Toto vozidlo vychádzajúce z plánu zmluvy Renault Contract 2009 je štvrtým modelom v súčasnosti vyrábaným v závode v Bursa v Turecku, popri modeloch Mégane II, Clio, Thalia a Clio III. Clio s viac ako 9 miliónmi vyrobených vozidiel všetkých generácii od svojho uvedenia na trh v roku 1990 je svetovým úspechom. V rámci zmluvy Renault Contract 2009, príchodom modelu kombi skupina posilňuje svoju ponuku. Clio Estate vstupuje tiež do veľkej rodiny malých vozidiel. Viac ako 80 miliónov eur bolo investovaných do tohto nového modelu. Na slovenský trh bude uvedené 1. februára 2008.

Clio Estate: neodolateľné vozidlo zostavené v Technocentre
Renault Clio Grandtour Za posledné roky sa trh malých vozidiel v Európe diverzifikoval, pričom modely kombi zaznamenali výrazný vývoj a na trh prišli jednopriestorové vozidlá. Viac ako 5,3 milióna predaných vozidiel v roku 2006 predstavuje 36,5% imatrikulovaných vozidiel v Európe. Renault je hlavným aktérom v segmente. Značka mala 6,4% podiel na tomto trhu v septembri 2007 s viac ako 420.000 predaných áut, z čoho je viac ako polovica Clio III. V rámci zmluvy Renault Contract 2009, po uvedení Clia III v roku 2005 a Nového Twinga v júni 2007, umožňuje príchod modelu Clio Grandtour posilniť ponuku v tomto segmente. Renault sa usiluje o rozšírenie klientely zasiahnutím doplnkovej cieľovej skupiny päťdverového modelu a tiež zvyšovať predaj na silne konkurenčnom trhu.

Zostavené pracovnými tímami Technocentra, ktorí pracovali na vývoji modelu Clio III, Clio Grandtour využíva spoľahlivosť osvedčenej platformy B aliance Renault - Nissan (Clio III, Modus). Investičné náklady na štúdie vo výške 35 miliónov eur boli znížené vďaka metóde „carry over“, ktorá umožnila prebrať viac ako 60% dielov z päťdverovej verzie, napr. podvozok z modelu Clio III. Projekt Grand Modus priniesol synergický efekt, vďaka ktorému boli na obidvoch vozidlách použité rovnaké zadné nápravy.

Bursa, závod najlepšej kvality v skupine Renault
Renault Clio Grandtour Clio Grandtour sa vyrába v závode Oyak - Renault vybudovanom v roku 1969 v Bursa v Turecku, kde je Renault lídrom v predaji osobných vozidiel v roku 2007 so 16,6% podielom na trhu. Kombi je štvrtým vozidlom vyrábaným popri modeloch Clio III, Thalia a Mégane II sedan. Tento výber sa vysvetľuje dobrými výsledkami závodu z hľadiska výrobných nákladov vďaka nákladom na plat tureckým zamestnancom a značnej miery miestnej integrácie s 90% dielov a súčiastok modelov vyrábaných v krajine, ale aj z hľadiska kvality.

Závod Bursa certifikovaný ISO 9001, ktorý oznámil v októbri 2007 vývoz miliónteho vozidla, sa dostáva na výbornú úroveň kvality. Táto je zaručená hlavne úrovňou kvalifikácie operátorov. V roku 2007 im bolo poskytnutých 350.000 vzdelávacích hodín, z toho 13.000 hodín len pre projekt Clio Grandtour. Okrem iného, aby bolo možné podstatne zvýšiť kvalitu vozidiel, sa od roku 2000 v závode Bursa, rovnako ako vo všetkých závodoch výrobcu aplikuje Systém kontroly výroby Renault. Jeho cieľom je pozdvihnúť priemyselnú organizovanosť Renaultu na najvyššiu úroveň sústavným zlepšovaním podmienok na pracovných stanovištiach. Je založený na štandardizácii každodenných úloh riadenia kvality, čím sa zaručuje vyrovnaná a reprodukovateľná kvalita.

Investície do konštrukcie karosérií a mechanických častí
Renault Clio Grandtour Obchodný úspech vyrobených modelov, ku ktorým sa pripája Clio Grandtour, smeroval k výraznému zvyšovaniu tempa výroby v roku 2006. Čeliť takémuto nárastu si vyžiadalo vytvorenie viac ako 1000 pracovných zariadení, čo prinieslo 5470 zamestnancov. 47 miliónov eur bolo investovaných do vývoja závodu na jeho úpravu a zvýšenie montážnej kapacity. Ide hlavne o nové zariadenia týkajúce sa špecifických častí modelu Clio Grandtour ako sú boky karosérie alebo zosilnené zadné nápravy. Súčasne bolo 71 miliónov eur investovaných do strojárenského závodu, aby sa v roku 2008 zahájila výroba motorov 1.5 dCi, ktorými bude vybavené najmä Clio Grandtour. V závode Bursa sa vyvíja množstvo činností v rámci politiky na ochranu životného prostredia skupiny Renault. Certifikát ISO 14001 od roku 1999 a pravidelné významné investície umožňujú závodu, napríklad zníženie spotreby vody o 50% na vozidlo v rokoch 2002 až 2006.

V tomto čase sú už štyri z dvadsiatichšiestich nových modelov zmluvy Renault 2009 uvedené na trh (Logan MCV, Logan Van, Nové Twingo, Nová Laguna), Clio Grandtour sa bude predávať od 21.decembra v Taliansku, potom v januári alebo vo februári 2008 v ostatných európskych krajinách. Dátum oficiálneho uvedenia na trh v Slovenskej republike: 1.2.2008. Objednávky sú možné už od 1.1.2008.

Zdroj: tlačová správa Renault Slovensko, s.r.o.
dňa: 28.1.2008

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]