Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Grand Modus (novinka 01/2008)  Vytlačiť stránku

Renault Grand Modus Ako priekopník jednopriestorových vozidiel prenáša Renault všetky znalosti na Grand Modus. Pridaním 24 cm do dĺžky (4034 mm), veľkého batožinového priestoru (až 410 dm3) a posuvnej a modulárnej zadnej lavice (sklopená 1/3 - 2/3 alebo zložená), tento monospace ponúka nesmiernu viacúčelovosť na nové využitie: dovolenka alebo víkend s priateľmi. Radosť na palube všetkých cestujúcich je privilegovaná vďaka svetlému interiéru, veľkorysej obývateľnosti a trom stálym miestam. Množstvo odkladacích miest a usporiadaní, sú k dispozícii pre všetkých cestujúcich. Vhodný aj na diaľnice. Grand Modus má všetky triumfy, aby sa stal hlavným rodinným vozidlom.

Nápravy modelu Grand Modus sú vyvinuté na základe platformy B aliancie Renault-Nissan a sú zárukou komfortu a účinnosti. Grand Modus ponúka širokú paletu hnacích agregátov, ktoré sú výkonné, striedme a rešpektujú životné prostredie, ako napríklad motory 1.2 TCE 100 k, 1.5 dCi 85. Nízka úroveň emisií CO2 je samozrejmosťou a nová rodina Modus predstavuje „eko-koncepciu“ po vzore palubnej dosky, ktorá sa objavila v roku 2005 a je vyrobený zo 4,5 kg recyklovaného plastu. Päť zo šiestich motorov spĺňa kritériá Renault eco2.

Renault Grand Modus Prvá generácia Modusu sa preslávila prvým mestským vozidlom, ktoré dosiahlo maximálne hodnotenie „5 hviezdičiek“ ako výsledok testov vykonaných nezávislou organizáciou Euro NCAP. Vyvinutý na rovnakom základe, Grand Modus profituje v oblasti bezpečnosti z celého know-how Renault. Vozidlo je vybavené množstvom zariadení aktívnej a pasívnej bezpečnosti, karosériou s programovanou deformáciou, ABS, 6 airbagmi, sprievodnými svetlami v zákrute, alebo tempomatom či obmedzovačom rýchlosti.

K dnešnému dňu bolo predaných viac ako 395.000 kusov z modelu Modus, uvedeného na trh v septembri 2004, čo prispieva k udržaniu sa Renaultu medzi lídrami segmentu B. Vyrábané len vo Valladolide v Španielsku, Grand Modus (a Nový Modus) si vyžiadali investíciu 110 miliónov eur.

Grand Modus bude uvedený na slovenský trh 1. 2. 2008. Objednávky je už možné realizovať od 1. 1. 2008.

Grand Modus
Renault Grand Modus Renault rozširuje svoju ponuku v segmente B predstavujúc monospace Grand Modus. Skutočná koncentrácia dôvtipu – Grand Modus má k dispozícii všetky triumfy, aby sa stal hlavným rodinným vozidlom vďaka svojej viacúčelovosti: pridaním 24 cm dĺžky oproti Modusu fázy 1, veľký batožinový priestor a posuvná zadná 3-miestna lavica je kompletnou výbavou. Grand Modus predstavuje istý charakter s výraznými tvarmi. Chrómový doplnok na maske chladiča a zadnej lište naznačuje rafinovanosť a eleganciu.

Dodatočný triumf v segmente malých vozidiel
V segmente B jeden zákazník zo šiestich kupuje monospace. Tento podsegment predstavoval v roku 2006 17% podiel v segmente B, čo je 4.3 % celkového podielu osobných vozidiel na trhu. S viac ako 395.000 predanými vozidlami od uvedenia na trh v septembri 2004, Modus uspokojil svojich používateľov vďaka komfortu, úrovni kvality a spoľahlivosti. Renault má novú ponuku, Grand Modus zodpovedajúci očakávaniam zákazníkov hľadajúcich viacúčelovosť. Vybavený veľkým batožinovým priestorom vlastní tento monospace všetky trumfy, aby sa stal hlavným rodinným vozidlom.

Grand Modus, potomok jednopriestorových limuzín Renault
Renault Grand Modus Ako priekopník jednopriestorových vozidiel prenáša Renault všetky znalosti na Grand Modus. V porovnaní s Novým Modusom sa jeho dĺžka a rázvor zväčšili, čím dosiahli 4034 mm a 2575 mm (+ 24 cm a + 9,3 cm). Dizajn Grand Modusu zaručuje dokonalé včlenenie pridaných centimetrov. Pridanie bočného krídlového okna zvyšuje významnosť presklených plôch vozidla a zvýrazňuje vnímanie priestoru z interiéru.

Svetlá a modulovateľná kabína s veľkým batožinovým priestorom
Veľký batožinový priestor (až 410 dm3 s lavicou úplne posunutou dopredu) a posuvná zadná lavica, sklopná 1/3 - 2/3 alebo skladacia, Grand Modus ponúka nesmiernu viacúčelovosť na nové využitie: dovolenka, alebo víkend s priateľmi. Radosť na palube všetkých cestujúcich je privilegovaná vďaka svetlému interiéru, veľkorysej obývateľnosti a trom stálym miestam vzadu. Veľké sklenené plochy Grand Modusu dodávajú výnimočne presvetlenej a zvýraznenej kabíne pocit priestoru. Množstvo dôvtipných a ľahko prístupných odkladacích miest je k dispozícii pre všetkých cestujúcich, ako napríklad v Grand Moduse odkladacie stropné skrinky leteckého typu.

Renault Grand Modus Renault Grand Modus Grand Modus má jeden z najveľkorysejších batožinových priestorov vo svojej kategórii, od 305 do 410 dm3, podľa polohy zadnej lavice, čo predstavuje zväčšenie takmer 50% v porovnaní s predchádzajúcou generáciou (+136 dm3). Ak je lavica zložená, objem batožinového priestoru môže dosiahnuť až 1454 dm3 (+171 dm3) a nakladacia dĺžka na podlahe môže byť 1278 mm. Dôkladná práva priniesla tento výsledok: predĺženie zadného prívesu (+118 mm oproti prvej generácii), nové obloženie batožinového priestoru a nový motorček zadného stierača. Nízka hrana nakladacieho priestoru (605 mm) a kryt batožinového priestoru uľahčuje nakladanie ťažkých a objemných predmetov. Batožinový priestor je chránený pred pohľadmi dovnútra vďaka prídavnému pevnému a pružnému krytu, ktorý sa prispôsobí akejkoľvek polohe lavice.

Pohostinný a modulovateľný priestor podľa vašich želaní
Renault Grand Modus Vodiča a cestujúcich Grand Modusu privíta pohostinný a príjemný priestor, kde každé prostredie má svoj charakter. Pohostinnosť a jemnosť nachádzame v nových čalúneniach: Duo (úroveň výbavy Expression). Prístroje umožňujú prehľadné rozdelenie informácií. Prepracovaná palubná doska je veľmi prehľadná - zbavená nerovností zoskupuje technické prvky vypracované so striedmosťou a diskrétnosťou. Poloha pri riadení preberá filozofiu prvej generácie a spája kvalitu modulu riadenia päťdverového modelu s panoramatickou víziou jednopriestorového vozidla. Vodič využije zvislejší volant. Výškové nastavovanie jeho sedadla a volantu umožňuje každému nájsť vhodnú polohu pri riadení. Vyvýšené sedadlá vzhľadom na podlahu uľahčujú nastupovanie a vystupovanie. Sedadlá dobre držia a sú pohodlne mäkké.

Renault Grand Modus Renault Grand Modus Nová Rodina Modusu uvádza do súladu výnimočný priestor a kompaktnosť. V ponuke je veľkorysá svetlá výška batožinového priestoru vpredu 1031 mm a 900 mm vzadu. Vhodná pre akúkoľvek postavu, vrátane veľkého nákladu. Lavica v druhom rade Grand Modusu má k dispozícii tri stabilné miesta, čo vytvára nové možnosti využitia: dovolenka alebo víkend s priateľmi. Úprava penovej výplne zadnej lavice Grand Modusu zaručuje dobré držanie tela a komfort pri akejkoľvek jazdnej situácii a postave cestujúceho. Posuvná zadná lavica upevnená na vodiacej lište dlhej 150 mm umožňuje meniť objem batožinového priestoru. Priestor pre kolená sa tiež mení od 70 do 209 mm. Táto sklápateľná lavica 1/1 1/3 - 2/3 je ľahko a predvídavo manipulovateľná. Dve rukoväte umiestnené pod lavicou a v batožinovom priestore sú ľahko prístupné. Posúvanie ako aj sklápanie lavice je možné vykonať jednou rukou z batožinového priestoru.

Svetlá kabína s úžasným výhľadom
Renault Grand Modus Grand Modus je výnimočne svetlý vďaka presklenej ploche. Grand Modus má až 4,812 m2 sklenej plochy (čistá a bez farbenia s panoramatickými strešným oknom). Zošikmené čelné sklo poskytuje vynikajúci výhľad aj vďaka dizajnu stĺpikov okna a zmenšeniu mŕtveho uhla. S plochou 1,878 m2 (čistej aj bez farbenia), panoramatické strešné okno zdôrazňuje pocit priestoru vo vnútri kabíny pre všetkých cestujúcich. Skladá sa z dvoch vzájomne dotýkajúcich sa panelov, pričom predný je pohyblivý a zadný pevný. Otvára sa elektrickým rotačným impulzným ovládačom s funkciou proti privretiu v sérii. Možné sú tri polohy otvorenia: 1/3, 2/3 a kompletne na vzdialenosť 500 mm.

Množstvo odkladacích priestorov pre všetkých cestujúcich
Renault Grand Modus Grand Modus ponúka nové odkladacie priestory:
- miesto na odloženie okuliarov,
- zádržný systém predmetom položeným na sedadle spolujazdca vhodný napr. na odloženie tašky, pričom ju máte stále na dosah ruky,
- dva odkladacie priestory v podlahe vpredu,
- úložný priestor v palubnej doske,
- príručná skrinka s objemom 11 litrov,
- úložný priestor a stojan na pohár v stredovej konzole, ideálny na odloženie telefónu alebo parkovacej karty,
- úložný priestor medzi prednými sedadlami,
- úložný priestor predných dverí (vhodný na 1,5 l fľašu),
- kapsa umiestnená na zadnej časti operadla predného sedadla vodiča a spolujazdca,
- miesto na odkladanie mincí pri rýchlostnej páke (novinka).

Renault Grand Modus Batožinový priestor, pokrytý kobercom, ponúka množstvo trikov a výhod Grand Modus:
- popruh na zachytenie predmetov v batožinovom priestore,
- tri háčiky na nákupné tašky.

Paleta príslušenstva je obohatená ďalšími odkladacími priestormi:
- stredová lakťová opierka s úložným priestorom 1,5 litrovým priestorom,
- sieťka pozostávajúca z 3 častí a umiestnená zvislo v batožinovom priestore je vhodná na zachytenie predmetom vo zvislej polohe (k dispozícii v oboch modeloch),
- odkladací priestor s priehradkami, ktorý chráni koberček batožinového priestoru pred zašpinením (k dispozícii v oboch modeloch),
- tvar batožiny Modus - skladá sa z kufra na kolieskach (55x38x20 cm), tašky (39x30x10 cm) a cestovnej tašky (50x44x20 cm). Dve súpravy (po dva kusy z každej tašky) najlepšie vyplnia batožinový priestor Grand Modusu, pri akejkoľvek ploche zadnej lavice.

Úsporný, ekologický, vhodný aj na diaľnice
Grand Modus sa vyznačuje nesmiernou viacúčelovosťou na nové využitie. Vozidlo spočíva na platforme B aliancie Renault - Nissan. Spokojné v meste aj mimo neho, toto vozidlo ponúka širokú paletu výkonných hnacích agregátov, veľmi striedmych a rešpektujúcich životné prostredie. Čo sa týka úrovne emisií CO2, všetky motory patria do rodiny „Renault eco2“.

Gény diaľkového vozidla a značná manévrovateľnosť
Grand Modus má vyspelý elektrický posilovač riadenia v sérii s parametrizáciou riadenia podporujúcou prirodzenú manévrovateľnosť pri prevádzke v meste. Stopový priemer otáčania Nového Modusu je 10,2 m až 10,7 m pre Grand Modus. Nápravy sú prevzaté z prvej generácie Modusu. Zaručujú pevné vedenie vozidla a vysokú úroveň odfiltrovania vibrácií. Renault Grand Modus Vývojári zmenili parametre nastavenia tlmičov Grand Modusu. Predná náprava typu pseudo-McPherson je spriahnutá s vnútorným trojuholníkovým ramenom zaručuje oddelenie pozdĺžneho a priečneho namáhania. Je upevnená na delenom ráme, ktorý tiež prispieva ku komfortu obmedzovaním vibrácií. Zadná náprava s pružným zavesením kolies využíva vinuté pružiny s priemerom 15,1 mm a zosilnený stabilizátor (21 mm) minimalizujúci nakláňanie karosérie. Zvislé tlmiče a výkyv závesov kolies prispôsobené zvýšeniu hmotnosti zaručujú komfort založený na presnosti. V Grand Moduse sú tlmiče prispôsobené na rozdielnosť hmotnosti a ochranu komfortu a jazdných vlastností.

Ponuka hnacích agregátov pre rôzne účely
Ponuka motorov zhodnocuje dynamické vlastnosti a viacúčelovosť Grand Modusu. Ponuka benzínových motorov pozostáva z dvoch 16 ventilových motorov: 1.2 16V 75 k (55 kW) a TCE 100 k (74 kW). Tieto motorizácie sú vybavené elektronickým akcelerátorom riadiacim motorizovanú škrtiacu klapku, kvôli kontrole zaťaženia motora. Zodpovedajú emisným normám Euro 4 a zapájajú systém kontroly palubnej diagnostiky (On Board Diagnostic) zaručujúcim trvalú kontrolu účinnosti systémov ochrany ovzdušia. Ponuka naftových motorov pozostáva z dvoch motorov 1.5 dCi s výkonom 70 k (50 kW) a 85 k (63 kW), všetky Euro 4. Grand Modus má odteraz sklápací štartovací kľúč.

Ponuka benzínových motorov
1.2 16V 75 k (55 kW)
Motor 1.2 16V (D4F) so zdvihovým objemom valcov 1149 cm3, dosahuje výkon 75 k (55 kW) pri 5500 ot./min a krútiaci moment 105Nm pri 4250 ot./min.

1.2 TCE 100 k (74 kW)
1.2 16V TCE Modus dostane benzínový motor 1.2 16V Turbo, pokrstený TCE 100 k (Turbo Control Efficiency). Vyznačuje sa spotrebou motorizácie 1.2 l, výkonom motora 1.4 l a krútiacim momentom motora 1.6 l. Disponuje turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou, ktorého čas odozvy je znížený na minimum, vďaka turbíne a kompresoru s malým priemerom. Výkon 100 k (74 kW) a maximálny krútiaci moment 145 Nm sa dosiahne pri otáčkach 5500ot./min respektíve 3000 ot./min. Vďaka spojeniu malého zdvihového objemu s turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou je motor živý už od nízkych otáčok.

Ponuka naftových motorov
1.5 dCi 70 k (50 kW) / 85 k (63 kW)
Dve ponúkané verzie motora 1.5 dCi (K9K) sú rovnaké ako pri prvej generácii Modusu, známe svojimi výkonmi a akustickými vlastnosťami so zdvihovým objemom valcov 1461 cm3. Dosahujú 70k (50 kW) pri 4000 ot./min alebo 85 k (63 kW) pri 3750 ot./min. S krútiacim momentom 160 Nm pre verziu s výkonom 70 k, 200 Nm pre verziu s výkonom 85 k je motor živý už od nízkych otáčok. Obidva motory sa vyznačujú veľmi nízkymi spotrebami.

Emisie CO2 na najlepšej úrovni v kategórii
S množstvom 119g CO2/km (1.5 dCi 85 k) a 140g CO2/km (1.2 16V 75 k BVM) je Grand Modus lídrom v dosahovaní nízkej úrovne emisií vo svojej kategórii jednopriestorových vozidiel v segmente B ako s naftovými tak aj s benzínovými motormi. Grand Modus má jeden z najväčších dojazdov vďaka nádrži s objemom 51 l.

Vozidlá Renault eco2 zodpovedajú súčasne trom kritériám:
- produkované emisie CO2 sú nižšie ako 140g/km, alebo jazda na biopalivá,
- vyrábajú sa v závode s certifikátom ISO 14001 (závod Bursa),
- po ukončení doby živnosti ho možno recyklovať z 95% a pozostáva najmenej z 5% recyklovaných plastov.

Všetky motorizácie Grand Modusu spĺňajú kritériá Renault eco2. Všetky verzie sú zostavené tak, aby 95% ich hmotnosti dostalo na konci života druhú šancu. Tesnenia a palubná doska sú vyrobené z recyklovaného plastu, ktorý predstavuje celkom 7% plastov na obidvoch modeloch. Okrem toho Renault bol v roku 2005 ocenený za eko-koncepciu palubnej dosky Modusu, ktorá sa vyrába zo 4,5 kg recyklovaného plastu. Z hľadiska akustiky, Grand Modus profituje z dosiahnutých výsledkov pri prvej generácii. S úpravou hluku sa zaoberali od začiatku, hlavne pomocou vibračných a akustických výpočtov. Dosahuje hluk 71dB, čo je o 3 dB menej ako sú európske predpisy, čo zodpovedá zníženiu hlukovej hladiny o 50%.

Znížené prevádzkové náklady a 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu
Renault Grand Modus Grand Modus uľahčuje život svojmu majiteľovi. Intervaly údržby s výmenou oleja v benzínovom motore každých 30.000 km okrem verzie TCE 100 k (tá má predpis každých 20.000 km a využíva nový systém Oil Control Systém) a každých 20.000 km pre naftové motory. Sviečky sa vymieňajú každých 120.000 km, filter vzduchu každých 60.000 km a filter nafty každých 40.000 km. Každodenne všetky motorizácie ponúkajú zníženú spotrebu, ku ktorej prispel elektrický posilňovač riadenia 0,2 až 0,3l/100 km podľa prevádzky. Aby sa znížili náklady na opravu a teda aj poistenie, tieto dva modely sú vybavené špeciálne vytvorenými dielmi, ktoré znižujú škody pri malých nárazoch podľa kvalifikácie v testoch RCAR1, čo umožňuje znižovať sadzby poistného. Použitie hliníkového profilu na prednej priečke a polypropylénu na zadnom nosníku zaručuje absorpciu takmer celej energie pri náraze pri nízkej rýchlosti.

Bezpečnosť v génoch
Prvá generácia Modusu sa preslávila ako prvé mestské vozidlo, ktoré dosiahlo maximálne hodnotenie „5 hviezdičiek“ ako výsledok testov vykonaných nezávislou organizáciou Euro NCAP. Grand Modus profituje v oblasti bezpečnosti z celého know-how Renault. Vysoká stabilita na vozovke zaručuje vynikajúcu pasívnu bezpečnosť.

Dynamické jazdné vlastnosti
Renault Grand Modus Aktívna bezpečnosť a stabilita na ceste predstavuje silné miesto Grand Modusu. Nakláňanie vyrovnávajú stabilizátory priemeru 21 mm, čo dodáva Grand Modusu nepredpokladane dynamické jazdné vlastnosti. Veľkoryso dimenzovaný brzdový systém poskytuje pocit ostrosti a účinnosti, pretrvávajúci aj pri opakovanom brzdení. Pre motorizáciu 1.5 dCi 85 k sú k dispozícii kotúčové brzdy priemeru 260 mm vpredu a 240 mm vzadu o značnej šírke 22 mm vpredu a 8 mm vzadu. Grand Modus dostane v sérii systém ABS Bosch 8.0 s elektronickým rozdeľovačom brzdného účinku EBV a asistenciou brzdenia v kritickej situácii.

Množstvo technológii v službách bezpečnosti
Aby bol zaručený komfort a bezpečnosť, Grand Modus ponúka komplexnú výbavu (v závislosti od úrovne výbavy alebo opcie). Tempomat a obmedzovač rýchlosti je umiestnený ergonomicky na stredovej konzole pri parkovacej brzde. Nové zobrazovanie na prístrojovej doske uľahčuje vodičovi orientáciu, či je tempomat alebo obmedzovač rýchlosti zapnutý. Prevzaté z prvej generácie, Grand Modus ponúka sprievodné svetlá do zákruty. Vďaka procesoru určenému špeciálne pre tento systém a pevnej žiarovke natočenej o 40°, vloženej do optického bloku, sa funkcia zapína postupne pri prejazde zákruty, aby poskytla čo najširšie zorné pole. Táto funkcia sa vypne pri zaradení spiatočky.

Najlepšia ochrana všetkých cestujúcich
Renault Grand Modus Pasívna bezpečnosť Grand Modusu bola prevzatá z prvej generácie Modusu. Ich karosérie boli skúmané z hľadiska schopnosti na náraz, to znamená, aby boli schopné absorbovať energiu a aby sa kabína správala ako ochranná bunka cestujúcich proti vniknutiu akýchkoľvek dielov prednej časti. Na doplnenie konštrukcie s programovateľnou deformáciou sú ústrojenstvá prednej časti (motor, prevodovka, akumulátor, riadiaca jednotka a príslušenstvo) zostavené tak, aby sa pri náraze zoskupili. Stĺpik riadenia je zasúvateľný, zasunutie brzdového pedála do podlahy znižuje riziko poranenia dolných končatín a výplne pri nohách na strane spolujazdca a vodiča chránia holenné kosti a členky.

Grand Modus je vybavený stredovým stĺpkom s programovateľným kĺbom, ktorý znižuje účinok bočného nárazu. Deformácia stredového stĺpika, pri ktorej príde do kontaktu s vloženou výplňou dverí, umožňuje chrániť cestujúceho a obmedziť vniknutie stĺpika do kabíny. Zádržné zariadenia boli zostavené pre dodatočnú ochranu po deformácii karosérie a aby zaručili najlepšiu ochranu na všetkých miestach pri akomkoľvek type nárazu. Grand Modus je vybavený zádržným systémom Renault (SRP3) tretej generácie. Toto pozostáva zo šiestich airbagov, z toho štyroch bočných (dva bočné airbagy na ochranu hrudníka integrované v predných sedadlách a dva roletové airbagy na ochranu cestujúcich vpredu a po stranách vzadu) a dvoch čelných adaptívnych airbagov s dvoma úrovňami nafúknutia. Miesta vpredu majú dvojitý predpínač a obmedzovač napínania na 400 daN, ktorý chráni hrudník. Zvukový signál a piktogram na prístrojovej doske upozorňuje vodiča na nezapnutý bezpečnostný pás vodiča. Riziko podkĺznutia je obmedzené kotevnými bodmi bezpečnostného pásu, tiež systémom proti podkĺznutiu na predných sedadlách a pod zadnou lavicou (vyvýšeniami nachádzajúcimi sa v sedáku). Grand Modus má pre deti trojbodový systém upevnenia Isofix čelom a chrbtom v smere jazdy. Tento systém je v sériovej výbave na postranných miestach vzadu. Používanie detských sedačiek na mieste vpredu je chránené vypínačom na palubnej doske, ktorým je možné vypnúť čelný airbag pre spolujazdca, bočný airbag na ochranu hrudníka a tiež postranný pyrotechnický predpínač. Kontrolka na prístrojovej doske signalizuje vypnutie bezpečnostných systémov.

110 miliónov eur investovaných na výrobu Grand Modus a Nový Modus vo Valladolide
K dnešnému dňu bolo predaných viac ako 395.000 kusov modelu Modus, uvedeného na trh v septembri 2004. Toto číslo prispelo k udržaniu sa Renaultu medzi lídrami segmentu B s 10,1% podielom na trhu v Európe. Vyrábané len vo Valladolide v Španielsku, Grand Modus a Nový Modus si vyžadovali investíciu 110 miliónov eur.

Grand Modus, nový prírastok v rodine malých vozidiel Renault
Renault Grand Modus Renault je nesporným účastníkom trhu malých vozidiel. Po troch rokoch výroby dnes Modus profituje z „restylingu“ a rozširuje svoj modelový rad: vedľa Nového Modusu sa zjavuje Grand Modus. 50 miliónov eur bolo potrebných na vývoj týchto dvoch modelov. Náklady mohli byť minimalizované vďaka opätovnému použitiu dielov a už existujúcej výbavy (carry-over). Viac ako 60% dielov z Modusu bolo použitých na Grand Moduse. Okrem iného Clio Grandtour a Grand Modus majú rovnakú novú zadnú nápravu, zatiaľ čo nádrž Grand Modusu je odvodená z nádrže Modusu a Clia III. Súčasné vyvíjanie oboch vozidiel na rovnakej platforme B aliancie Renault-Nissan priniesol synergický efekt medzi vývojármi v Technocentre.

Modus, prelom v kvalite od roku 2004
Od svojho uvedenia na trh Modus znamenal skutočný prelom v kvalite. Clio III, uvedené v roku 2005 išlo rovnakou cestou. V roku 2007 nezávislá a uznávaná štúdiá umiestňuje aj Modus do Top 3 vo svojej kategórií z hľadiska kvality produktu. Toto zaradenie bolo posilnené množstvom spokojných klientov. Umiestnenie je výsledkom politiky rozvíjanej niekoľko rokov so zavedením plánu kvality Renault od roku 2003, potom v roku 2005 nasledoval Plan Execellence Renault. Renault sa snaží ponúkať svojim klientom kvalitu a služby medzi najlepšími na trhu. Tento cieľ je prvým záväzkom Zmluvy Renault 2009, ktorá má v znaku Novú Lagunu „Top 3 v kvalite produktu a služieb“. Pokrok dosiahnutý pri procesoch vyvinutých pre toto vozidlo boli prenesené s rovnakými požiadavkami na všetky modely na celom svete. Grand Modus využil všetky tieto inovácie Renaultu.

V závode Valladolide, kde sa vyrábajú tieto dva modely, tak ako v ostatných závodoch skupiny sa používa Systém kontroly výroby Renault (SPR), ktorý sa zakladá na štandardizácii úloh a manažmente kvality, aby bola zaručená úroveň rovnakej kvality. Prvý projekt Modus sa vyvíjal úplne od samého začiatku s metódami a nástrojmi systému kontroly kvality. Na udržanie vynikajúcej úrovni kvality a produktivity závodu bolo vynaložené značné úsilie na vyškolenie 2710 zamestnancov vo Valladolide.

Školenie „Strip and Build“ pre Grand Modus
594 zamestnancov zo závodu vo Valladolide absolvovali školenie „Strip and Build“ na Grand Modus v rozsahu 7855 hodín. Toto školenie na post operátora sa robilo v dvoch etapách: prvá bola statická na makete a druhá bola dynamická pri páse. Ide o montáž kompletného vozidla z dielov na každom pracovnom poste, potom ho demontovať, a potom začať odznova. Týmito postupmi prevzatých z Nissanu, keď prvá skúšobná predséria prichádza na pás, operátori už boli zaškolení.

Valladolid, jediný zdroj Modusu
Renault Grand Modus Špecializovaný na výrobu malých vozidiel spolu so závodmi vo Flins vo Francúzsku, Bursa v Turecku a Novo mesto v Slovinsku, španielsky závod vo Valladolide sa venuje výlučne výrobe Grand Modusu a Nového Modus. Toto rozhodnutie v duchu logiky z roku 2004 umožňuje závodu udržať diverzifikovanú výrobu. Výroba týchto dvoch nových modelov sa spája s výrobou modelu Clio III.
V roku 2004, Valladolid privítal s Modusom, prvé vozidlo na platforme B aliancie Renault-Nissan, na ktorej sú vyvíjané tieto dva nové modely. Náklady na úpravu priemyselného zariadenia boli limitované na 60 miliónov eur, čo prispieva k dodržiavaniu dohody o výnosnosti v Zmluve Renault 2009.
Závod vo Valladolide, s certifikátom ISO 14001, sa angažuje v dodržiavaní cieľov politiky životného prostredia skupiny Renault. Značne znížil spotrebu Renault. Značne znížil spotrebu vody a vypúšťanie kvapalných odpadov v rokoch 1999 až 2006, vďaka riešeniam ako je zlepšenie sietí kolektorov vody alebo recyklovanie chemických roztokov. Grand Modus, jeden z dvadsiatichšiestich nových vozidiel plánovaných v Zmluve Renault Contract 2009, je určený hlavne na európske trhy.

Otázky pre Béatrice Foucher

Ako by ste zhodnotili Modus po troch rokoch výroby ?
V prvom rade, trh malých jednopriestorových vozidiel sa nevyvíja tak, ako sme si predstavovali. Dnes predstavuje 12% segment AB, čo je menej ako polovica jednopriestorových vozidiel v segmente C a D (31% a 26%). V druhom rade: Modus oslovil len časť klientov na tomto trhu. Nezodpovedá dostatočne očakávaniam klientov hľadajúcich viacúčelovosť a objem batožinového priestoru. Modus predsa len vytvoril značný objem na trhu: viac 395.000 vozidiel počas troch rokov, čo je v priemere 130.000 vozidiel za rok. Jeho podiel vo svojej kategórii jednopriestorových vozidiel v segmente B je vyšší ako podiel značky (13% vs 9.5%) Posledným dôležitým bodom je vysoká úroveň spokojnosti majiteľov Modusu, čo dokazuje, že vlastnosti a kvalita nášho vozidla sú dobré. To sú skutočné triumfy pre uvedenie Grand Modusu a Nového Modusu.

Prečo predkladáte dvojitú ponuku, Grand Modus a Nový Modus ?
Sila tejto skúsenosti jasne poukazuje, že jediná otázka by nebola dostatočná a dvojitá ponuka sa predkladá sama osebe. S Novým Modusom pokračujeme v ponuke modelov minispace, kompaktných a manévrovateľných, upraviteľných a s výborným výhľadom. Skôr je určený pre ženskú klientelu a klientov, pre ktorých predstavuje druhé vozidlo. S Grand Modusom ponúkame skutočný komfortný monospace so všetkými miestami a batožinovým priestorom skutočne veľkého vozidla - jedným z najväčších v segmente. Je to rodinné auto, ktoré je adresované viac mužskej klientele. S touto dvojitou ponukou, jedinou na trhu, bude Renault optimalizovať svoju prítomnosť v segmente B.

Čím sa rozlišujú klienti malého monospace oproti klientom kombi rovnakej veľkosti ?
Zákazníci, ktorý si vybrali monospace hľadajú spravodlivý kompromis medzi kompaktnosťou a obývateľnosťou, vyššou polohou pri riadení, význam presklených plôch (panoramatický výhľad), modularitu a odkladacie priestory. Zákazníci, ktorí sa rozhodli pre kombi nie sú pripravení prestúpiť na monospace. Prvým kritériom nákupu je nákladový priestor. Viac a viac dávajú dôraz na dizajn. Sú očarení dynamickými líniami, ktoré harmonicky začleňujú zadnú časť. V konečnom dôsledku si želajú kombi, ktoré sa podobá päťdverovému modelu s dynamickým dizajnom !

Zdroj: tlačová správa Renault Slovensko, s.r.o.
dňa: 29.1.2008

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]