Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Škoda Yeti 1.2 TSI Advantage (08/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 31.08.2010;

Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko s r.o., importér vozidiel Škoda pre Slovenskú republiku, nám požičal na redakčný test posledný prírastok do svojej modelovej rodiny – model Yeti. A tak sme oTeStovalI ako sa správa snežný muž s preplňovaným motorom a pohonom prednej nápravy v lete.

testoval Karol Zechmeister


Dobrý kamarát

Predzvesťou piateho modelu značky Škoda bola štúdia s názvom Yeti Concept predstavená v roku 2005 v Ženeve. Zapáčilo sa meno aj dizajn a preto týmto modelom vstúpila česká automobilka do stále obľúbenejšej kategórie SUV. Verejnosti bola predstavená sériová podoba na jar 2009 opäť v Ženeve. Naša redakcia sa s ním zoznámila bližšie v júli toho istého roku, vďaka prezentácii v Českej republike. Odvtedy môžeme stretnúť Yetiho všetci, nielen Reinhold Messner.

Yeti sa predáva s pohonom prednej nápravy alebo s pohonom všetkých kolies. Na pohon slúžia len preplňované motory. Prevodovka môže byť manuálna alebo automatická dvojspojková DSG. Výbavové stupne sú štyri. Kto sa chce odlišovať viac, môže momentálne zvoliť akčnú výbavu Extreme.

No ale dosť bolo všeobecných informácií. Poďme sa pozrieť na snežného muža bližšie. Otázka, ktorá mi vírila hlavou pred zoznamovacím týždňom bola: Ako budem vychádzať s neznámym tvorom? Nakoniec sme si rozumeli veľmi dobre.

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Predná časť je naozaj originálna a len tak ľahko si Yetiho s iným autom nezmýlite. Zaujmú hlavne okrúhle svetlomety združujúce denné svietenie a hmlovky „zahryznuté“ do hlavných svetlometov. V hlavných svetlometoch nachádzam vygravírované meno modelu. Predná maska dáva jasne najavo odkiaľ Yeti pochádza a že má štyroch ďalších súrodencov. V spodnej časti nárazníka ešte zaujme strieborná lišta v tvare U.

Z boku si všímam vysoko vykrojené blatníky. Zdvih kolies tu bude poriadny. B-stĺpik je jediný vo farbe karosérie a vďaka tomu pôsobí akoby sám podopieral strechu so strešným nosičom. Krátke previsy dávaju tušiť možnosti auta v teréne.

Vďaka kolmej zadne stene pôsobí vozidlo hranato. Zadné skupinové svetlá opticky nadväzujú na D-stĺpik. Vozidlo má široký rozchod, čo dodáva vozidlu optickú stabilitu na ceste. Vďaka jeho výške mi na preplnenom parkovisku kýval už z diaľky a každým dňom sa mi páčil viac. Jeho výrazný červený kabát bol nepriehliadnuteľný a celkom budil pozornosť, nakoľko je ešte stále na našich cestách menej vídaným javom.

Interiér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Do interiéru sa nastupuje vzhľadom na výšku vozidla veľmi dobre. Široké možnosti nastavenia sedadla a volantu ponúkajú príjemný posed naozaj každému vodičovi. Ergonómia je ukážková. Volant je multifunkčný. Vľavo ovládam rádio a vpravo prepínam informácie palubného počítača. Chválim multifunkčný displej Maxi-DOT medzi otáčkomerom a tachometrom. Zobrazovať môže informácie palubného počítača, názov rozhlasovej stanice, ale aj napr. digitálnu aktuálnu rýchlosť v km/h a v míľach. Ponúka naozaj široké možnosti individuálneho zobrazenia a je dobre čitateľný.

Na stredovom paneli nachádzam autorádio Bolero s dotykovým displejom. Prehráva aj súbory MP3 a je tu aj vstup na SD kartu. Ovládanie je jednoduché a intuitívne. Akurát nastavenie basov, výšok a iných parametrov rádia sa deje cez klasické tlačidlo s notou a nie cez dotyky na displeji, ako som sa mylne so začiatku domnieval. Informácie dvojzónovej klimatizácie sa takisto zobrazujú na displeji rádia. Nad odkladacím priestorom pred radiacou pákou je vstup MDI (Mobile Device Interface) pre pripojenie externého hudobného zdroja. Takto pripojený zdroj sa dá ovládať tlačidlami rádia, cez dotykový displej alebo aj na volante. K tomu je však potrebný originálny kábel z príslušenstva Škoda Auto, ktorý existuje v štyroch verziách (USB, mini USB, Aux in 3,5mm jack a iPod). Pre pripojenie obľúbeného USB kľúča je teda majiteľ donútený kúpiť si spomenutý kábel.

zväčšiť obrázok Odkladacích priestorov je tu dostatok. Už spomenutý pred radiacou pákou, ďalej v lakťovej opierke, pred spolujazdcom aj pod jeho sedadlom. Šikovná schránka je na vrchu v strede prístrojovej dosky. Miesto na prístrojovom paneli pod ovládačom svetiel je nevyužité. Do dverí sa zmestí bezproblémov 1,5 l fľaša. Do zadných dverí sa však už nezmestí, ale sedí sa tu dobre. Aj za sebou by som si vedel predstaviť dlhšiu cestu i keď toho miesta na kolená nie je príliš veľa, ale moja výška je 197 cm. Nad hlavou je miesta dostatok a to sú zadné sedadlá uložené tzv. kino efektom dva cm vyššie ako predné. Nad hlavou mám príplatkovú sklenenú strechu s tieniacou roletkou. Ovláda sa na strope pri spätnom zrkadle. Roletka sa dá samozrejme úplne schovať. Predná časť je posuvná. Ide len vyklopiť alebo posunúť do siedmich medzipolôh. Pri ôsmej je úplne otvorená. Vďaka sieťke, ktorá sa vysunie v prednej časti strešného otvoru, do interiéru nefúka ani pri otvorenej polohe. Najmä zadní cestujúci si tak môžu vychutnávať nerušený výhľad nahor.

zväčšiť obrázok Variabilita je tu vďaka zadným sedadlám Vario Flex, známych z modelu Roomster, naozaj výborná. Bočné sedadlá majú posuvné sedáky a polohovateľné operadlá. Idú preklopiť celé dopredu aj úplne vybrať. Po úplnom vybratí, v prípade, že vozidlo je vybavené rezervou, vznikne v batožinovom priestore značný schod. Keď sa vyberie stredné sedadlo, tak bočné idú posunúť bližšie k sebe. Zmysel tohto usporiadania mi však akosi uniká. Vznikne síce viac miesta do šírky, ale cestujúci si nemajú kam oprieť ruky a odložiť nápoje. Presne na to slúži zadná strana sklopeného stredného operadla. Stredné sedadlo pri vyklopení dopredu naráža do popolníka s odkladacou schránkou na stredovom tuneli, čo môže viesť k ich poškodeniu. To bol prípad tohto novinárskeho vozidla. Chválim však manipuláciu so sedadlami, ktorá je jednoduchá a intuitívna.

V batožinovom priestore nachádzam posuvné háčiky na oboch stranách, odkladacie priestory za priestorom kolies aj 12V zásuvku. Objem je variabilný. Pri posunutí zadných sedadiel úplne vzad je to 405 l, pri posunutí vpred 510 l, pri sklopení operadiel 1 580 l a pri úplnom vybratí sedadiel je to 1 760 l. Možností je teda dosť. S príplatkovou rezervou je však batožinový priestor pomerne plytký. Pre potreby prevozu objemnejších vecí by som pravdepodobne volil opravnú sadu pneumatík.

Motor, prevodovka a jazda

zväčšiť obrázok Základnú motorizáciu tvorí motor o objeme 1197 ccm. K dosiahnutiu primeraných parametrov pre toto vozidlo mu pomáha preplňovanie turbom a priamy vstrek paliva. Jeho maximálny výkon je 77 kW (105 koní) a dosahuje ho pri otáčkach 5000 ot./min. Krútiaci moment vrcholí na hodnote 175 Nm v rozmedzí otáčok 1500 – 3500 ot./min. Tento motor je v ponuke len s predným pohonom.

Po naštartovaní ho takmer nepočuť. Vozidlo s ním zrýchľuje plynulo. Turbodiera tu je neznámy pojem. Značný nástup turba prichádza pri 1 800 ot./min, kedy Yeti vystrelí vpred, a plynulo zrýchľuje až po 3 000 ot./min. V meste sa s ním dá jazdiť veľmi pružne a určite nie je brzda premávky. Pri rýchlosti 50 km/h točí na piaty prevodový stupeň 1 300 ot./min. Ak vodič poslúcha indikátor radenia, tak musí radiť vyššie už pri 2 000 ot./min. Ako všetky indikátory aj tento sa snaží donútiť vodiča zaradiť najrýchlešie čo najvyšší prevodový stupeň. Pri hustote premávky v našom hlavnom meste však často nebol čas a vlastne niekedy aj chuť ho poslúchať. A tak som v meste dosahoval spotrebu okolo 8,1 l/100 km.

zväčšiť obrázok Pri mimomestskej premávke po okresných cestách som odčítal z palubného počítača po prejdení vzdialenosti 171,4 km priemernou rýchlosťou 60 km/h spotrebu 6,8 l/100 km. Jazdil som defenzívne a predpisovo. Pri rýchlosti 90 km/h točí motor pri zaradenom šiestom stupni 2000 ot./min. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h je táto hodnota 2900 ot./min. Na diaľnici sa Yeti akosi necíti vo svojej koži. Výkonová rezerva nie je až taká veľká a pri jeho výške je aerodynamický hluk o niečo viac počuť ako pri klasickom osobnom vozidle. Hneď ako Yeti však uvidel les, potešil sa. Lepší vzduch, stromy a lesné cesty neurobili radosť len jemu. Vďaka svetlej výške 180 mm som sa s ním dostal bez problémov cez vysokú trávu, mierny zablatený kopec aj konáre. A panoráma lúky s chatou mu naozaj pristane. Pri letnej návšteve chatovej oblasti nemá Yeti s predným pohonom žiadny problém. Ak by tu však bol sneh, určite by bol potrebný pohon 4x4 so silnejším motorom. Motor 1.2 TSI je však skvelý základ a na bežné jazdenie po spevnených cestách svojou pružnosťou postačuje. Vie poskytnúť vozidlu dostatočnú dynamiku a pri rozumnej jazde vie byť úsporný. Preto ma prekvapilo, že nemal na sebe žiadny plastový kryt. Zaslúžil by si ho.

Veľkú pochvalu dávam aj šesťstupňovej manuálnej prevodovke. Jej dráhy sú krátke a radenie je ľahké a presné. Celkovo je ovládanie vozidla jednoduché, príjemné a komfortné. Akurát pri prudkom točení volantu pri parkovaní sa mi asi dvakrát stalo, že som zavadil o rolovátko na volante a zmenil som nechtiac hlasitosť rádia. Inak si rolovátka chválim. Potešia aj maličkosti ako samostmievacie vnútorné spätné zrkadlo a dažďový senzor. Po vjazde do tunela si Yeti sám posvietil na cestu. Aj to som mal na ňom rád.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Testovaný Yeti však toho dokáže ešte viac ako obyčajné auto. Je totiž vybavený príplatkovým parkovacím asistentom, ktorý dokáže sám vozidlo zaparkovať do medzery medzi pozdĺžne stojace vozidlá. Stačí mu na to medzera len o 80 cm väčšia než je jeho dĺžka. V praxi to vyzerá nasledovne. Chcem zaparkovať spomenutým spôsobom. Aktivujem systém príslušným tlačidlom, je na ňom zobrazené písmeno P a volant. Musím ísť max. rýchlosťou 30 km/h vo vzdialenosti 0,5 až 1,5 m od radu stojacich vozidiel. Ak by som chcel zaparkovať na stranu vodiča, stačí keď zapnem smerové svetlá na ľavej strane. Na displeji sa v tom prípade zobrazí rad vozidiel vľavo od vyobrazeného Yetiho. Parkovacie senzory od tohto momentu snímajú veľkosť miesta medzi vozidlami. Ak vozidlo celou svojou dĺžkou prejde okolo medzery, ktorá vyhovuje pre zaparkovanie, na displeji sa zobrazí, že mám zaradiť spiatočku. Radím podľa pokynu, nesmiem prekročiť rýchlosť 7 km/h a púšťam volant. Na displeji sa zobrazí: Zásah riadenia aktívny! Sledujte okolie! Odteraz ovládam len plyn a spojku. Ruky dávam do strešného okna, aby bolo vidieť, že nepodvádzam. Akýkoľvek zásah do riadenia, či už pridržanie volantu alebo vyradenie spätného chodu, celý úkon preruší. Yeti točí zázračne volantom a pekne sa nasmeruje medzi vozidlá. Zobrazuje sa ďalší pokyn, aby som zaradil prvý prevodový stupeň. Radím a volant sa opäť točí správnym smerom. Yeti sa dorovnal medzi vozidlá a displej hlási: Zásah riadenia ukončený! Preberte riadenie! Yeti zaparkoval naozaj ukážkovo. Okoloidúci len neveriacky krútia hlavou. Nakoľko je lepšie jedenkrát vidieť ako stokrát čítať, celý manéver je zobrazený na nižšie priložených videách.

Systém fungoval spoľahlivo na obe strany. K obrubníkom parkoval veľmi blízko. Raz ho pomýlil krík, ktorý zasahoval do voľného miesta. Zobrazovanie pokynov na displeji je zrozumiteľné. Môžem ho odporučiť najmä menej skúseným vodičkám či vodičom, ktorí si netrúfajú parkovať do stiesnených medzier. Skúsený vodič takýto systém nepotrebuje a tým pádom ušetrí pri výbave Advantage 557 Eur. S výbavou Ambition stojí systém 916 Eur a s výbavou Experience 234 Eur.

zväčšiť obrázok Podvozok

Osvedčená koncepcia podvozku je prebratá z modelu Octavia. Vpredu je zavesenie McPherson s trojuholníkovými spodnými ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom. Zadnú nápravu tvorí viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom. Rozchod kolies vzadu je však o 30 mm väčší ako u Octavie. Takáto koncepcia zaručuje menšie nakláňanie v zákrutách. Yeti sa správal naozaj stabilne a náklony boli minimálne. Takisto dobre filtroval menšie či väčšie nerovnosti na vozovke.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP Pasívnu bezpečnosť tvorí skelet karosérie z vysokopevnostnej ocele. Deformačné zóny sú bohato dimenzované. Samozrejmosťou je sedem airbagov. Sú tu aj aktívne opierky hlavy WOKS, ktoré chránia krčnú chrbticu pri náraze zozadu. V zozname aktívnej bezpečnosti nájdeme všetky moderné skratky ako sú ESP, ASR, ABS s brzdovým asistentom, HBA, MSR. Pri rozbehu do kopca dobre poslúžil Hill Holder. Na cca 2 sekundy po pustení brzdového pedálu ešte podrží auto zabrzdené. Čas postačuje aby vodič preložil pravú nohu na plynový pedál. Funguje to aj pri cúvaní do kopca. Vďaka týmto skutočnostiam získal Yeti v hodnotení Euro NCAP najvyššie hodnotenie a moje sympatie.

Obstarávacia cena (spracované dňa 12.08.2010; ceny vrátane 19% DPH)

Základná cena modelu:
1.2 TSI
13.900 €
Cena testovaného vozidla:
1.2 TSI Advantage
18.600 €
Cena testovaného vozidla vrátane príplatkov:
1.2 TSI Advantage
21.761 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
systém ESP vrátane ABS + EBV + MSR + ASR + EDS + HBA + DSR, asistent rozjazdu do kopca, airbag vodiča a spolujazdca s deaktiváciou, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča, trojbodové výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy s predpínačmi, signalizácia nezapnutého bezpečnostného pásu vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy vzadu, predné aktívne hlavové opierky so systémom WOKS, tri hlavové opierky vzadu, ISOFIX príprava pre uchytenie dvoch detských sedačiek, posilňovač riadenia, imobilizér, diaľkové centrálne uzamykanie
Interiér:
palubný počítač, Maxi-DOT displej, autorádio Blues (1 DIN) s CD/MP3 prehrávačom, lakťová opierka Jumbo Box, MDI – Mobile Device Interface, Climatic – klimatizácia s poloautomatickou reguláciou, el. ovládanie okien vpredu aj vzadu, el. nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním, dažďový senzor, tempomat, štvorramenný nastaviteľný kožený volant, madlo ručnej brzdy a radiaca páka v koži, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, bederné opierky v sedadlách vodiča a spolujazdca, tri samostané zadné sedadla typu VarioFlex, sklopný stolík na zadnom stredovom operadle, čítacie lampičky vpredu a vzadu, klimatizovaná odkladacia schránka pred spolujazdcom, Sunset – sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, výklopná odkladacia schránka pod sedadlom spolujazdca, odkladacia uzatvárateľná schránka hore v prístrojovej doske, odkladacie vrecká na zadných stranách predných sedadiel, upevňovací systém pre uchytenie batožiny v batožinovom priestore s posuvnými háčikmi, sieťový program, zásuvka 12V na stredovej konzole a v batožinovom priestore
Exteriér:
nárazníky, kľučky a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie, bočné ochranné lišty, strešný nosič, predné halogénové svetlomety s čírou optikou, predné hmlové svetlomety s Corner funkciou, denné svietenie Day Light, Light Assistant – Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, ukazovatele smeru v spätných zrkadlách, parkovacie senzory vzadu, disky Moon z ľahkých zliatin 16“, pneumatiky 215/60 R 16
Príplatková výbava
  • Climatronic – dvojzónová automatická klimatizácia s el. reguláciou a kombifiltrom = 537 €
  • autorádio Bolero s integrovaným CD meničom na 6 CD, čítaním MP3 a dotykovou obrazovkou = 295 €
  • disky kolies Dolomite 17“ z ľahkých zliatin, pneu 225/50 R 17 = 201 €
  • panoramatická posuvná strecha = 1.110 €
  • parkovací asistent, parkovacie senzory vpredu a vzadu = 557 €
  • štvorramenný kožený multifunkčný volant pre rádio = 169 €
  • rezerva na oceľovom disku = 61 €
  • alarm s vnútornými senzormi a zálohovou sirénou = 231 €


  • Porovnanie s konkurenciou (údaje spracované dňa 25.08.2010)

    V porovnávacej tabuľke sú zvolené modely s porovnateľným výkonom motora, rozmermi a predným pohonom ako priama konkurencia mnou testovaného Yetiho. Podobne zameraných modelov je však viac. A tak by si mali záujemcovia o tento druh vozidla pozrieť aj špecifikácie modelov ako napr. VW Tiguan, Kia Sportage, Hyundai ix35, Renault Koleos alebo Ford Kuga.

    Značka a model
    Škoda Yeti
    Nissan Qashqai
    Mitsubishi ASX
    Dacia Duster
    Motor 1.2 TSI 1.6 1.6 MIVEC 1.6 16V
    Výbavový stupeň Advantage Tekna Intense Ambiance
    Prepĺňanie turbo nie nie nie
    Prevodovka manuálna 6-stupňová 5-stupňová 5-stupňová 5-stupňová
    Max.výkon (kW) pri ot./min-1 77/5000 84/6000 86/6000 77/5750
    Krút.moment (Nm) pri ot./min-1 175/1500 156/4400 154/4000 148/3750
    Max.rýchlosť (km/hod.) 175 178 183 165
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 11,8 11,8 11,4 11,5
    Dĺžka (mm) 4223 4330 4295 4315
    Šírka (mm) 1793 1780 1770 1822
    Výška (mm) 1691 1615 1615 1625
    Rázvor (mm) 2578 2630 2670 2673
    Objem batož. priestoru (l) 416 410 442 475
    Priemerná spotreba (l/100 km) 6,6 6,6 5,9 7,5
    Cena modelu (€) 18.600 22.100 21.500 10.490
    Akciová cena modelu (€/) - 19.900 - -
    Cena modelu s príplatkami (€) 21.761 19.900 21.500 12.080

    Rozdiely vo výbave:

  • Nissan Qashqai
  • má navyše: parkovaciu kameru, 7 reproduktorov (Yeti má 4), Bluetooth hands free, predné xenónové svetlomety, el. sklopné spätné zrkadlá, navigačný systém, USB vstup, inteligentný kľúč
    nemá: parkovací asistent, parkovacie senzory vzadu, kolenný airbag vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, posuvné a vyberateľné zadné sedadlá, hmlové svetlomety s prisvecovaním do zákruty, alarm

  • Mitsubishi ASX
  • má navyše: automatické spúšťanie a vypínanie motora, 6 reproduktorov (Yeti má 4), Bluetooth hands free, predné xenónové svetlomety, el. sklopné spätné zrkadlá, USB vstup
    nemá: parkovací asistent, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, posuvné a vyberateľné zadné sedadlá, hmlové svetlomety s prisvecovaním do zákruty, alarm

  • Dacia Duster
  • má navyše: -
    nemá: stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém ASR, asistent rozjazdu do kopca Hill Holder, dažďový senzor, senzor automatického rozsvietenia svetlometov, automatická dvojzónová klimatizácia, sklenená posuvná strecha, parkovací asistent, parkovacie senzory vzadu, kolenný airbag vodiča, hlavové airbagy vzadu, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, posuvné a vyberateľné zadné sedadlá, hmlové svetlomety s prisvecovaním do zákruty, lakťové opierky vpredu a vzadu, bederné opierky vpredu, el. ovládanie zadných okien, el. nast. a vyhrievané spätné zrkadlá, palubný počítač, tempomat, dotykový displej, volant, radiaca páka a páka ručnej brzdy v koži, 17-palcové disky (má 16-palcové), nárazníky, kľučky a spätné zrkadlá vo farbe karosérie


    Záverečné hodnotenie

    Po týždni v jeho spoločnosti som zistil, že je priateľský voči ľuďom. Či už s ním budete jazdiť po meste alebo spoznávať nenavštívené miesta. Privítal ma ergonómiou, variabilitou, dielenským spracovaním a motorom na výbornej úrovni. Tým pádom si ma získal. A týždeň sme boli najlepší kamaráti.

    Chápem rozhodnutie automobilky zahrnúť do ponuky aj Yetiho len s predným pohonom. Niekto hľadá netuctové vozidlo s vyšším posedom a nikdy neopustí spevnenú cestu. Pre tých je určený testovaný Yeti. V kategórii SUV mi však pohon 4x4 príde ako samozrejmosť. Ak by som ja potreboval vybehnúť v zime na nejakú chatu vysoko v horách, volil by som za kamaráta Yetiho 4x4. Určite by ma tam s radosťou zobral, lebo tam niekde je doma.


    Video





    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Dňa: 31.08.2010
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]