AUTOnomy, unikátny prototyp poháňaný palivovými článkami, ktorý vyvinuli odborníci z Globálneho centra alternatívnych pohonov GAPC spoločností GM a Opel, získal ďalšie významné ocenenie: titul „Motor roka“ v kategórii „Najlepší koncept“. Tento titul, udeľovaný kolektívom autorov vysoko rešpektovanej publikácie „Engine Technology International“ vydávanej v Anglicku, je považovaný za akéhosi „Oscara“ v oblasti technológie pohonov.
Graham Johnson, prezident jury a editor publikácie „Engine Technology International“, pri odovzdávaní ceny na výstave „Engine Expo 2002“ v nemeckom Stuttgarte vyhlásil: „Konečne sa objavil prakticky využiteľný a účelovo konštruovaný automobil poháňaný palivovými článkami. Prototyp AUTOnomy dokazuje, aký zaujímavý a príťažlivý môže byť model s kompaktnými palivovými článkami novej generácie.“ Titul „Motor roka“ pre koncept AUTOnomy bol už druhým ocenením pre General Motors v priebehu dvoch rokov - minulý rok bol totiž ocenený motor s premenlivým kompresným pomerom švédskej automobilky Saab.
„Toto ocenenie je uznaním našej vedúcej úlohy vo vývoji ekologicky prijateľných systémov pohonu. Preberám cenu v mene štyroch stoviek kolegov z centra GAPC,“ vyhlásil vo svojom ďakovnom prejave k členom jury, ktorí publikujú svoje články v Afrike, Amerike, Ázii, Austrálii a Európe Chris Borroni-Bird, šéf projektu AUTOnomy. „Naši odborníci z pracovísk centra GAPC vo Warrene a Rochesteri v USA ako aj v nemeckom Mainz-Kasteli robia všetko pre to, aby sa systémy pohonu využívajúcich palivové články dostali čo najrýchlejšie z laboratórií na bežné komunikácie a za obyčajnými zákazníkmi. Verím, že ešte do konca tohoto desaťročia uvidíte naše dostupné a spoľahlivé systémy pohonu s palivovými článkami v bežne predávaných autách koncernu GM a že v tom čase už bude pre tieto modely pripravená potrebná infraštruktúra,“ tvrdí Chris Borroni-Bird.
Systematická snaha vedcov a odborníkov z centra GAPC o prevedení vyspelých technológií pohonov z experimentálnych laboratórnych podmienok do auta určeného pre bežnú prevádzku, je lemovaná mnohými významnými úspechmi. Patrí medzi nich 15 svetových rýchlostných a vytrvalostných rekordov, ktoré minulý rok získal na testovacom okruhu spoločnosti GM v arizonskej púšti prototyp HydroGen 1, poháňaný palivovými článkami. Tento prototyp, technicky vychádzajúci z veľkopriestorového modelu Zafira, sa zaskvel aj na stretnutí ekologických automobilov s alternatívnymi pohonmi Michelin Challenge Bibendum 2001, na ktorom HydroGen 1 ako jediný osobný automobil poháňaný palivovými článkami dokázal prejsť celú 350 km dlhú trasu z Los Angeles do Las Vegas.