Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Nová R séria - bezpečná investícia
29. júl 2004 @ 11:03:56 CEST, poslal m.tikl

SCANIA Nová séria nákladných automobilov potvrdzuje dobré meno značky Scania v oblasti bezpečnosti. Najvyššou prioritou je podpora bezpečnej jazdy prostredníctvom systému aktívnej bezpečnosti. Pokiaľ sa však už nehoda stane, pasívne systémy sa podieľajú na minimalizácii následkov. Vďaka mnohým novým systémom, funkciám a vylepšeniam sa R-séria stala tou najbezpečnejšou voľbou na trhu.

"Naším cieľom je posilniť vedúcu pozíciu spoločnosti Scania v oblasti cestnej bezpečnosti a ponúkať našim zákazníkom dôkladne preverené, bezpečné riešenia, ktoré budú vyhovovať všetkým prepravným požiadavkám," hovorí Hasse Johansson, vedúci oddelenia výskumu a vývoja spoločnosti Scania.

"Robíme všetko pre to, aby sme vodičom pomohli predísť dopravnej nehode – tu hrá dôležitú úlohu výhľad, ovládateľnosť, brzdy a ergonómia. Ak k nehode aj napriek tomu príde, zasiahnu pasívne systémy pre minimalizáciu jej následkov ako pre vodiča, tak aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky," dodáva Hasse Johansson.

R-séria sa môže pochváliť premyslenými detailami, intuitívnymi funkciami a pokročilými podpornými systémami. Ergonómia, ktorá je už po desaťročia silnou stránkou značky Scania, sa sústreďuje na bezpečné a jednoduché riadenie.

Výhľad

Upravený uhol palubnej dosky zlepšuje výhľad dopredu pred vozidlo. Pohľadové zrkadlo na strane spolujazdca je väčšie a spojlery na A-stĺpikoch pomáhajú udržať bočné okná čisté.

Na vozidlách s motormi V8 sú voliteľne k dispozícii xenónové svetlomety. Táto voľba je vyhradená podvozkom s plne pneumatickým odpružením, obsahuje samočinné vyrovnávanie svetelného lúča a minimalizuje riziko oslnenia protiidúcich vodičov.

Ovládateľnosť

Nové riadenie a vyladenie podvozku zaisťuje mimoriadne citlivú reakciu a skvelú ovládateľnosť vozidla. Na jeho správaní sa významne podpisuje aj nové štvorbodové pneumatické odpruženie zadnej nápravy, ktoré umožňuje veľmi stabilnú a bezpečnú jazdu.

Na všetky nákladné automobily s plne pneumatickým odpružením, a voliteľne tiež na väčšinu ostatných, sú montované pokročilé, elektronicky ovládané kotúčové brzdy. Nová brzdová sústava poskytuje lepší brzdný výkon a odozvu pedálu.

Zdokonalený bol tiež systém automatizovaného radenia Scania Opticruise tak, aby sa minimalizovala potreba zásahov vodiča do radenia.

ESP

Ťahače 4×2 s pneumatickým odpružením môžu byť voliteľne vybavené programom elektronickej stabilizácie (ESP). Pomocou snímačov priečneho zrýchlenia, klopenia a otáčania kolies (ABS) systém zachytáva prekĺzavanie kolies alebo iný druh nečakaného pohybu či pôsobenia síl. Systém môže, samozrejme v medziach fyzikálnych zákonov, zasiahnuť a zabrániť šmyku alebo prevráteniu vozidla.

Mimoriadne dôkladné zimné aj letné skúšky, ktoré prebiehali posledných 7 až 8 rokov s rôznymi kombináciami ťahačov a návesov, overili správnosť funkcie ESP za všetkých okolností. V porovnaní so systémami, ktoré vstúpili na trh už skôr, je verzia Scania dokonalejšia, a reaguje napríklad na požiadavku vodičov na mierne vyšší prah aktivácie.

Pasívna bezpečnosť

Kabíny R-série prešli novými unikátnymi nárazovými skúškami Scania, ktoré umožňujú simulovať čelnú zrážku a náraz do zadnej časti prívesu.

Palubná doska je v celej šírke navrhnutá tak, aby pri náraze poskytovala lepšiu ochranu vodiča. Plochy sú pri náraze poddajnejšie, ale stále dosť pevné na to, aby nepraskli. Pevnejšie konštrukcie sú bezpečne vo vnútri, za ochrannou tyčou chrániacou pri náraze kolená.

Stĺpik riadenia je navrhnutý tak, aby minimalizoval možnosť zranenia vodiča. Volant sa pri náraze kontrolovaným spôsobom zdeformuje, aby pohltil čo najviac energie. Voliteľne je k dispozícii tiež volant vybavený airbagom.

Integrované bezpečnostné pásy sú výškovo nastaviteľné a je možné doplniť ich predpínačom. U všetkých prevedení kabín je možné zvoliť červené bezpečnostné pásy, ktoré sú ľahko viditeľné zvonka.

Lepené čelné sklo zvyšuje stabilitu kabíny a bráni vymršteniu cestujúcich z vozidla pri jeho prevrátení.

Čelná ochrana proti podkĺznutiu je teraz plne integrovaná do nárazníka a funguje zároveň aj ako spojler, ktorý upravuje prúdenie vzduchu v prednej časti automobilu.

Nárazová skúška:

Vozidlo v rýchlosti 40 km/h čelne naráža do betónovej steny. Sily vyvolané nárazom sú obrovské. Všetko zaznamenávajú vysokorýchlostné kamery a množstvo čidiel. V zlomku sekundy musia všetky systémy pasívnej bezpečnosti preukázať svoje kvality.

Skúška systému ochrany proti podkĺznutiu:

Audi A3 naráža v rýchlosti 60 km/h do nákladného automobilu Scania. Náraz zasiahol 75 % čelnej šírky osobného automobilu. Aby sa tento typ zrážky obišiel bez tragických následkov je nutná zvlášť vysoká úroveň bezpečnosti ako osobného, tak aj nákladného vozidla. Audi má robustnú bezpečnostnú klietku a Scania účinnú ochranu proti čelnému podkĺznutiu. Vďaka tejto "šťastnej" kombinácii sú cestujúci v osobnom voze vystavení iba veľmi malým nárazovým silám a sú schopní po nehode sami vystúpiť. Nákladný automobil si zachoval funkcie riadenia i bŕzd.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/