Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nissan predstavil obchodné plány na rok 2011 (03/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 31.03.2011;

Prijali sme pozvanie na raňajky so značkou Nissan, kde sme sa dozvedeli štatistiské údaje výroby a predajov za minulý rok, plány na tento rok a taktiež sme boli svedkami odovzdania ocenenia za najvyšší percentuálny nárast podielu na trhu.

Slova sa ujal pán Philippe Saillard, výkonný riaditeľ spoločnosti Nissan SCEE, slovenský preklad mal na starosti pán Peter Šatka, PR & Marketing Consultant Nissan SCEE.

Plány
Prezentované plány značky Nissan na rok 2011 v Európe zahŕňajú udržanie si pozície lídra v segmente crossoverov, posilnenie pozície nového Nissanu Juke a Micra na všetkých európskych trhoch a rast podielu na trhu ľahkých úžitkových vozidiel. Z dlhodobého hľadiska chce spoločnosť Nissan dosiahnuť do konca roku 2014 prvenstvo medzi japonskými výrobcami automobilov s podielom na európskom trhu vo výške 5 %.

Ocenenie
Spoločnosť Nissan Europe každoročne hodnotí zastúpenia značky Nissan v jednotlivých krajinách v rámci celej Európy vzhľadom na dosiahnuté výsledky za predchádzajúci rok. Nissan na Slovensku získal v tomto hodnotení ocenenie za dosiahnutý najvyšší percentuálny nárast trhového podielu a to o 35,8 %. S takýmto vysokým nárastom oproti roku 2009 predbehol všetky ostatné krajiny Európy vrátane trhov ako je Nemecko, Veľká Británia či Rusko. Pri príležitosti návštevy Bratislavy Philippe Saillard odovzdal ocenenie za dosiahnutý úspech Country Manažérovi spoločnosti Nissan na Slovensku, Vladimírovi Holíkovi.

„Toto ocenenie dokazuje, že ponuka Nissan veľmi dobre spĺňa požiadavky slovenských zákazníkov. Nie je to len Qashqai, ale aj vozidlá ako Juke, Note a Micra, ktoré sa stávajú dôležitými pre predaj značky Nissan. Rastúci podiel na trhu odzrkadľuje zvyšujúcu sa obľubu našich vozidiel u slovenských zákazníkov“ povedal Philippe Saillard, Výkonný riaditeľ spoločnosti Nissan SCEE.

„Sme poctení udelením ocenenia za najvyšší percentuálny nárast podielu na trhu pre Nissan na Slovensku. V roku 2010 sme boli jednou z mála značiek, ktoré na našom trhu zaznamenali nárast, hoci celkový trh s automobilmi minulý rok klesal. Teší nás to o to viac, že daný nárast bol najvyšší v rámci celej Európy,“ povedal pri príležitosti udelenia ocenenia Vladimír Holík, Country Manažér spoločnosti Nissan na Slovensku.

„Skutočnosť, že sme kontinuálne posilňovali náš tím na Slovensku priniesol svoje výsledky. Som presvedčený, že minuloročný podiel na trhu vo výške 2,2 % môže byť tento rok ešte prekonaný,“ dodal Vladimír Holík.

Sieť Nissan
Ako prvé boli prezentované údaje globálnej siete Nissan, ktorá siaha do 160 krajín sveta a zamestnáva cca 156 000 ľudí. Európsku sieť tvorí 40 krajín s cca 12 500 pracovníkmi. Samostatná zložka Nissan Sales Central & Eastern Europe, do ktorej patrí Maďarsko, Poľsko, Česká republika a Slovensko, bola založená v roku 2005. Zahŕňa 64 dílerov, 110 predajných miest a zamestnáva 150 ľudí.

Výroba a predaje
Prezentácia pokračovala grafmi s údajmi výroby a predajov za rok 2010. Svetová výroba spoločnosti v minulom roku narástla o 37,3 %. Zvýšenie produkcie vo všetkých výrobných závodoch malo za následok, že objem výroby prekročil 4 milióny vozidiel. Len v Číne sa počet vyrobených vozidiel prehupol cez milión. Výroba v Európe narástla o 41,4 % s celkovým počtom 552 626 vyrobených vozidiel. O 76 % európskej produkcie sa postaral závod v Sunderlande, ktorý je zároveň najväčší výrobca áut vo Veľkej Británii. Závod v Barcelone zdvojnásobil svoju produkciu.

Svetové predaje narástli o 21,5 % s počtom 4 080 588 predaných vozidiel. Nárast sa týka všetkých regiónov. V Číne sa predalo cez milión automobilov. V Európe bol predajný nárast 13 %-ný. Celkovo sa predalo 555 000 vozidiel. O tieto čísla sa postarali aj nové modely Micra, Juke, Murano a facelifty modelov Pathfinder, Navara a X-Trail.

Nissan na Slovensku predal v roku 2010 1544 vozidiel s trhovým podielom 2,18 %. Medzi najpredávanejšie modely patrí Qashqai s 827 kusmi, ktorý je zároveň najpredávanejší crossover na Slovensku za rok 2010. Modelu Note sa predalo 185 kusov, modelu Navara 140 a modelu Micra 69.

Ocenenia v roku 2010 nemohli byť opomenuté a tak boli spomenuté tieto:

  • NV200 - Medzinárodná dodávka roku 2010
  • LEAF - Auto roku 2011
  • LEAF - ECOBEST 2010
  • Qashqai - 2011 ADAC Žltý anjel, 3. miesto
  • Qashqai - Top auto kvalita a spoľahlivosť, QUATTRORUOTE (Taliansko)
  • Juke - Zlatá plaketa za inovácie, Auto roku v Chorvátsku (Chorvátsko)
  • Juke - Continental Irish Car of the Year – absolútny víťaz, Irish Motoring Writers Association (Írsko)
  • GT-R - Najlepšie športové auto roku 2010, Auto Illustrierte (Švajčiarsko)
  • NV200 - Dodávka roku, Professional Van & Light Truck Magazine (Veľká Británia)

  • Nakoniec prišli na rad pripravované novinky pre rok 2011:
  • GT-R 2011 v Q1
  • Micra s preplňovaným motorom 1.2 (98 koní) v Q2
  • 370Z špeciálna verzia v Q2
  • Qashqai s novým príslušenstvom v Q3
  • Juke špeciálna verzia v Q3
  • NV400 v Q4 (úplne nové úžitkové vozidlo, predstavené v Hannoveri)

  • Novinárske otázky sa dotkli aj smutnej témy zemetrasenia v Japonsku. Konkrétne zabezpečenia dodávok vozidiel a náhradných dielov do Európy. Pán Saillard podotkol, že 80 % predávaných vozidiel v Európe je produkovaných na starom kontinente, tým pádom by zákazníci nemali pocítiť časový sklz pri dodávke objednaných vozidiel. Čo sa týka dodávok spoza oceána do konca mája resp. začiatku júna by nemal byť s nimi žiadny problém. Určitý nedostatok súčiastok môže nastať od dodávateľa Hitachi, ktorý bol zemetrasením značne zasiahnutý.

    Súvisiace články:
    Nový Nissan Micra
    Nový Nissan GT-R
    Nissan Murano 2.5 dCi
    Nissan Juke 1.5 dCi

    Text: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister, Nissan

      

    [ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]