Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: VW Passat Variant 1.6 TDI (mini-test pre Weltauto 09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 06.10.2011;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Weltauto sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy.

Model VW Passat netreba nikomu bližšie predstavovať. Patrí medzi veľmi obľúbené vozidlá striednej triedy. Jeho siedma generácia s typovým označením 36 sa začala predávať na Slovensku tento rok (2011). Dizajn je konzervatívny, ale moderný. Čisté línie nie sú ničím rušené. Tvary karosérie dávaju jasne najavo o akú značku auta sa jedná. Tmavomodrá farba mu pristane. Dĺžka vozidla je 4771 mm, šírka 1820 mm a výška 1516 mm. Hodnota rázvoru 2712 mm dáva tušiť dostatočný vnútorný priestor.

VW Passat Variant VW Passat Variant VW Passat Variant VW Passat Variant

V predných svetlometoch zaujmú LED svetlá pre denné svietenie. Dodávajú vozidlu nezameniteľný vzhľad. Maska vzdialene pripomína limuzínu Phaeton. Zboku sa ponúka pohľad na jednoduché tvary karosérie. Zadné svetlá sú užšie ako pri predchodcovi. Ich vnútorná grafika využíva taktiež LED svetlá. Nápis BlueMotion pod skratkou TDI na piatych dverách napovedá aká technika sa ukrýva v útrobách vozidla.

V interiéri si vďaka dvojsmerne nastaviteľnému volantu a výškovo nastaviteľnému sedadlu nájde každý svoje pohodlie. Volant je trojramenný s kovovým elementom. Ergonómia je bezchybná, všetky ovládače sú intuitívne rozmiestnené. Z materiálov je cítiť kvalita a na dotyk sú príjemné. Do hliníkového dekoru je vsadené ovládanie rádia aj klimatizácie. Príjemným detailom sú analógové hodiny v strede pod výduchmi ventilácie. Elektronická parkovacia brzda sa ovláda tlačidlom pri prevodovej páke. Na stredovom tuneli medzi prednými sedadlami sa nachádzajú dva držiaky na nápoje. Lakťová opierka v sebe skrýva odkladací priestor. Celkové spracovanie je na vysokej úrovni, počas jazdy nie sú počuť žiadne zvuky vychádzajúce z prístrojovej dosky.

Vzadu sa pohodlne usadia dve dospelé osoby. Tri deti tu budú mať takisto dostatok miesta. Batožinový priestor ponúka viac než uspokojivé rozmery. Jeho základný objem činí 603 litrov, po sklopení sedadiel môžete previezť až 1731 litrov nákladu. Užitočné zaťaženie je 577 kg. Interiér spolu s batožinovým priestorom určite ocení uponáhľaný manažér ako aj otec rodiny.

Pod prednou kapotou sa ukrýva naftový motor 1.6 TDI s výkonom 77 kW, ktorý dosahuje pri otáčkach 4400 min-1. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm pri otáčkach 1500 min-1. Označenie BlueMotion Technology v sebe skrýva aj systém Start-Stop, ktorý pri zastavení, zaradení neutrálu a uvoľnení spojkového pedálu vypne motor. Aj vďaka tejto technike výrobca udáva pre tento motor priemernú spotrebu 4,4 l/ 100 km a hodnotu emisií len 116 g/km. Prevodovka je manuálna 5-stupňová. Radenie stupňov je presné. Na palube je počas jazdy príjemné ticho, motor je dostatočne odhlučnený.

VW Passat Variant Systém Star-Stop šetrí palivo vypnutím motora VW Passat Variant VW Passat Variant

V testoch Euro NCAP dosiahol model suverénne päť hviezdičiek. Pasívna bezpečnosť je v nami testovanom Passate zastúpená okrem iného prednými čelnými, prednými bočnými a hlavovými airbagmi vpredu aj vzadu.

Aktívna bezpečnostná výbava obsahuje elektronický stabilizačný systém ESP, antiblokovací systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, elektronickú uzávierku EDS a reguláciu brzdného účinku motora MSR. Sú to skvelí pomocníci.

  • Ako prvé sme absolvovali núdzové brzdenie v priamom smere z rýchlosti 50 km/h na klzkom povrchu až do úplného zastavenia zamerané na účinnosť funkcie ABS.

  • Antiblokovací brzdový systém pracoval spoľahlivo a prerušovaným brzdením vozidlo zakaždým zastavil v priamom smere (minimálne tri opakovania). Pri intenzívnom zošliapnutí brzdového pedála sa rozblikali výstražné varovné svetlá.

  • Pri rovnakej rýchlosti prebiehal druhý test, ale tentoraz s vyhýbaním pomyselnej prekážke (kuželom). Čiže opäť núdzové brzdenie a zároveň otáčanie volantom, aby sme sa presvedčili, či vozidlo zostane ovládateľné aj pri vyhýbacom manévri.

  • ABS systém pracoval spoľahlivo a vozidlo si podržalo stopu, do ktorej ju vodič naviedol.

  • V treťom teste sme testovali brzdenie na rôznych povrchoch pri nájazdovej rýchlosti 60 km/h pričom ľavé kolesá brzdili na asfalte, zatiaľ čo pravé na klzkom povrchu za stáleho polievania vodou.

  • Elektronický stabilizačný systém ESP v spolupráci s antiblokovacím brzdovým systémom ABS pracovali spoľahlivo a vozidlo napriek rôznym adhéznym vlastnostiam na rôznom povrchu pre pravé kolesá a ľavé kolesá si podržalo stopu v priamom smere a bezpečne zastavilo.

  • V štvrtom teste prišli na rad svetelné diódy umiestnené na vozovke naprieč cez dva jazdné pruhy. Vyskúšali sme si riadenie v kombinácii s brzdami. K diódam sme sa približovali vo vymedzenom jazdnom pruhu rýchlosťou 40 km/h. Keď senzor zaregistroval vozidlo dal diódam pokyn na rozsvietenie. Náhodným výberom sa diódy rozsvietili v nájazdovom pruhu na červeno a vo vedľajšom na zeleno alebo v obidvoch na červeno. Vyhýbacím manévrom bolo potrebné prejsť do vedľajšieho voľného (zeleného) pruhu alebo intenzívnym brzdením pred červenou svetelnou prekážkou zastaviť. Okrem vozidla sme si otestovali aj náš reakčný čas na vzniknutú situáciu.

  • Aj keď sa zdá, že tento test je viac o postrehu a reakcii vodiča na náhlu situáciu, náhlu zmenu smeru jazdy (vyhýbací manéver bez spomalenia) Passat zvládol na výbornú. Riadenie na zmenu smeru reagovalo okamžite, náklon karosérie bol adekvátny rýchlosti a pôsobeniu hmotnosti a nenastalo ani výrazné rozkývanie zo strany na stranu.

    VW Passat Variant - núdzové brzdenie s vyhnutím sa pomyselnej prekážke VW Passat Variant - núdzové brzdenie na rôznych povrchoch VW Passat Variant - odtrhová plošina VW Passat Variant - zjazd kopca a následné dobrzdenie pred vodnou stenou

  • V piatom teste sme si testovali reakcie vozidla pri pretáčavom šmyku. Nájazdová rýchlosť na priečnu odtrhovú plošinu bola 40 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj z vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky. Testy sme absolvovali pri nastavení na strednú obtiažnosť s vodnou stenou.

  • Tento test vyžaduje rýchlu reakciu zo strany vodiča. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla trebalo volant natočiť do protismeru natáčania prednej časti (bez brzdenia) aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj v tomto prípade pracovala elektronika spoľahlivo.

  • V šiestom teste sme pri nájazdovej rýchlosti 40 km/h prešli vrcholom kopca a bez brzdenia testovali udržanie stopy pri vyhýbaní sa vodnej stene v ľavotočivej zákrute na naklonenej rovine s totálnym zabrzdením pred vodnou stenou na úpätí kopca.

  • Pri vyššej nájazdovej rýchlosti po hladkom a naviac naklonenom svahu do dvoch smerov by nebolo jednoduché vozidlo udržať na vyznačenej dráhe, ale pri nájazdovej rýchlosti 40 km/h sa Passat s úlohou vyhnúť sa vodnej prekážke vysporiadal dobre. Účinne mu pri tom pomáhala regulácia brzdného účinku motora MSR a na úpätí kopca dokázala využiť antiblokovací systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBV a bezpečne zastavila pred vodnou stenou. Aj tu sa potvrdilo, že elektronické systémy na podporu brzdenia pracujú spoľahlivo.

  • V siedmom teste sme testovali rozbiehanie do kopca na šmyklavom povrchu.

  • Pri rozjazde a prudkom zošliapnutí plynového pedálu začal systém ASR pribrďovať pretáčajúce sa kolesá a donútil vodiča ubrať plyn. A práve pri pomalom rozbehu sa vozidlo rozbehlo, síce pomaly, ale bez pretáčania kolies. A tak nás systém ASR naučil, že pri rozbehu do kopca na klzkom povrchu je dôležitá práca s plynovým pedálom. Netreba zbytočne šliapať na pedál, ale jemne pridávať. Passat sa odmenil plynulým rozbehnutím.

  • Ôsmy statický test bol zameraný na skúšku ostatných funkcií vozidla a fyzickú prehliadku vybavenia jazdených voziiel.

  • Všetky elektronické a mechanické funkcie sú funkčné, interiér vyčistený nepoškodený, povinná výbava úplná, diely a lak karosérie nepoškodené, vozidlo je dobre pripravené na odpredaj.

    Záverečné hodnotenie
    ______________________________________________________________________________________________

    Či už sa jedná o aktívnu alebo pasívnu bezpečnostnú výbavu, Passat sa radí k špičke vo svojej triede. Okrem toho je na trhu obľúbený a dlhodobo si drží vysokú hodnotu, čo sú dôležité aspekty pri následnom predaji jazdeného vozidla. Nielen vďaka zručnosti vodiča ale najmä prvky aktívnej bezpečnosti prispeli k bezpečným prejazdom po jednotlivých testovacích dráhach. Jazdné vlastnosti tohto auta hodnotíme ako veľmi dobré a bezpečné. Keď sme si model preberali, mal najazdených len 6.457 km. Takémuto jazdnému výkonu zodpovedá 9,1 percentný pokles obstarávacej hodnoty nového vozidla. Kúpou tohto málo jazdeného kombíka s portfólia Weltauto kupujúci získa kvalitné, bezpečné, priestranné a úsporné auto so známou servisnou históriou a so zárukou.
    ______________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube

    Výsledky ďalších našich testov:
    VW Caddy 1.2 TSI
    VW Golf 1.4 TSI
    Audi A4 Avant 2.0 TDI

    Foto: Karol Zechmeister, Ing. Václav Ptáček, Peter Mauer

    Podobné články:
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]