Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: VW Golf 1.4 TSI (mini-test pre Weltauto 09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 06.10.2011;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Weltauto sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy.

Volkswagen Golf šiestej generácie sa začal predávať na Slovensku v roku 2009. Ide o obľúbený model v tejto triede, tak ako jeho predchádzajúca generácia. Golf ukázal nový tvar prednej masky, týmto smerom sa začali uberať aj ostatné modely značky. Dominantnú vodorovnú mriežku chladiča si prepožičal z modelu Scirocco. Bočná línia má športovejší charakter. Pri pohľade na zadnú časť vozidla zaujmú široké zadné svetlá.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Pri sadnutí do modelu Golf nie je problém sa zorientovať a vyraziť na cestu. Všetky dôležité ovládače som našiel intuitívne a mohol som si vychutnať jazdu. Priestor vodiča je vzdušný, nepôsobí stiesnene a cítil som sa príjemne. Sedadlo s bedrovou opierkou som si nastavil podľa potreby a 3-ramenný kožený volant sa držal výborne. Radiaca páka bola tiež kožená. Oproti predchádzajúcim generáciám zapracovali na znížení hluku prechádzajúceho do interiéru. Vonkajší hluk redukuje tlmiaca vrstva na prednom skle a taktiež koncept zatvárania dverí a bočných okien. Zvuk prúdiaceho vzduchu okolo vozidla obmedzili novým tvarom spätných zrkadiel. Vylepšili aj akustické izolácie medzi motorom a priestorom pre cestujúcich. Batožinový priestor ponúka objem 350 litrov, pri sklopených sedadlách stúpne na 1305 litrov.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Vo vozidle je 4-valcový benzínový motor 1.4 (1390 cm3) s priamym vstrekovaním a preplňovaním turbodúchadlom (TSI). Výkon motora je 90 kW pri 5000 ot./min. Krútiaci moment 200 Nm sa dosahuje medzi 1500 - 4000 ot./min. Motor pracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá má presné radenie prevodových stupňov.

Podvozok má na prednej náprave McPherson a viacprvkovú zadnú nápravu. Golf je vybavený množstvom bezpečnostných systémov, ktoré pomáhajú vodičovi zvládnuť vzniknutú kritickú situáciu. Sú to systémy: elektronický stabilizačný programom (ESP), antiblokovací systém (ABS) s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBV), protipreklzovou reguláciou (ASR), elektronickou uzávierkou diferenciálu (EDS) a reguláciou brzdného účinku motora (MSR).

  • Ako prvé sme absolvovali núdzové brzdenie v priamom smere z rýchlosti 50 km/h na klzkom povrchu až do úplného zastavenia zamerané na účinnosť funkcie ABS.

  • Antiblokovací brzdový systém pracoval spoľahlivo a prerušovaným brzdením vozidlo zakaždým zastavil v priamom smere (minimálne tri opakovania). Pri intenzívnom zošliapnutí brzdového pedála sa rozblikali výstražné varovné svetlá.

  • Pri rovnakej rýchlosti prebiehal druhý test, ale tentoraz s vyhýbaním pomyselnej prekážke (kuželom). Čiže opäť núdzové brzdenie a zároveň otáčanie volantom, aby sme sa presvedčili, či vozidlo zostane ovládateľné aj pri vyhýbacom manévri.

  • ABS pracovalo spoľahlivo a vozidlo si podržalo stopu do ktorej ju vodič naviedol.

  • V treťom teste sme testovali brzdenie na rôznych povrchoch pri nájazdovej rýchlosti 60 km/h pričom ľavé kolesá brzdili na asfalte, zatiaľ čo pravé na klzkom povrchu za stáleho polievania vodou.

  • Elektronický stabilizačný systém ESP v spolupráci s antiblokovacím brzdovým systémom ABS pracovali spoľahlivo a vozidlo napriek rôznym adhéznym vlastnostiam na rôznom povrchu pre pravé kolesá a ľavé kolesá si podržalo stopu v priamom smere a bezpečne zastavilo.

  • V štvrtom teste prišli na rad svetelné diódy umiestnené na vozovke naprieč cez dva jazdné pruhy. Vyskúšali sme si riadenie v kombinácii s brzdami. K diódam sme sa približovali vo vymedzenom jazdnom pruhu rýchlosťou 40 km/h. Keď senzor zaregistroval vozidlo dal diódam pokyn na rozsvietenie. Náhodným výberom sa diódy rozsvietili v nájazdovom pruhu na červeno a vo vedľajšom na zeleno alebo v obidvoch na červeno. Vyhýbacím manévrom bolo potrebné prejsť do vedľajšieho voľného (zeleného) pruhu alebo intenzívnym brzdením pred červenou svetelnou prekážkou zastaviť. Okrem vozidla sme si otestovali aj náš reakčný čas na vzniknutú situáciu.

  • Aj keď sa zdá, že tento test je viac o postrehu a reakcii vodiča na náhlu situáciu, náhlu zmenu smeru jazdy (vyhýbací manéver bez spomalenia) Golf zvládol na výbornú. Riadenie na zmenu smeru reagovalo okamžite, náklon karosérie bol adekvátny rýchlosti a pôsobeniu hmotnosti a nenastalo ani výrazné rozkývanie zo strany na stranu.

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

  • V piatom teste sme si testovali reakcie vozidla pri pretáčavom šmyku. Nájazdová rýchlosť na priečnu odtrhovú plošinu bola 40 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj z vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky. Testy sme absolvovali pri nastavení na strednú obtiažnosť s vodnou stenou.

  • Tento test vyžaduje rýchlu reakciu zo strany vodiča. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla trebalo volant natočiť do protismeru natáčania zadnej časti (bez brzdenia) aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj v tomto prípade pracovala elektronika spoľahlivo.

  • V šiestom teste sme pri nájazdovej rýchlosti 40 km/h prešli vrcholom kopca a bez brzdenia testovali udržanie stopy pri vyhýbaní sa vodnej stene v ľavotočivej zákrute na naklonenej rovine s totálnym zabrzdením pred vodnou stenou na úpätí kopca.

  • Pri vyššej nájazdovej rýchlosti po hladkom a naviac naklonenom svahu do dvoch smerov by nebolo jednoduché vozidlo udržať na vyznačenej dráhe, ale pri nájazdovej rýchlosti 40 km/h sa Golf s úlohou vyhnúť sa vodnej prekážke vysporiadal dobre. Účinne mu pri tom pomáhala regulácia brzdného účinku motora MSR a na úpätí kopca dokázala využiť antiblokovací systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBV a bezpečne zastavila pred vodnou stenou. Aj tu sa potvrdilo, že elektronické systémy na podporu brzdenia pracujú spoľahlivo.

  • V siedmom teste sme testovali rozbiehanie do kopca na šmyklavom povrchu.

  • Golf rozbiehanie vďaka protipreklzovému systém ASR zvládal bravúrne. Napriek vode valiacej sa z protismeru sa pneumatiky prešmykovali len minimálne a vozidlo sa bez problémov rozbehlo.

  • Ôsmy statický test bol zameraný na skúšku ostatných funkcií vozidla a fyzickú prehliadku vybavenia jazdených voziiel.

  • Všetky elektronické a mechanické funkcie sú funkčné, interiér vyčistený nepoškodený, povinná výbava úplná, diely a lak karosérie nepoškodené, vozidlo je dobre pripravené na odpredaj.

    Záverečné hodnotenie
    ______________________________________________________________________________________________

    Golf veľmi dobre obstál na všetkých dráhach v Centre bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ringu. Jeho vodič ale najmä všetky prvky aktívnej bezpečnosti zvládli nástrahy kolíznych situácií na mokrom a kombinovanom povrchu na výbornú. Bezpečnostné systémy, ktorými je táto generácia Golfu vybavená zaručuje na ceste v akomkoľvek počasí dostatočnú bezpečnosť vodičovi a posádke. Táto obľúbená 5-dverová verzia mala odjazdených 5.295 km. Takémuto prevádzkovému výkonu zodpovedá 19,2 percentný pokles obstarávacej hodnoty nového porovnateľného vozidla. V predajniach Weltauto sa nájdu málo jazdené a dobre udržiavané autá za podobnú a niekedy aj za výhodnejšiu cenu. Kúpou ojazdeného vozidla s portfólia Weltauto kupujúci získa kvalitné a bezpečné auto so známou servisnou históriou a so zárukou.
    ______________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube

    Výsledky ďalších našich testov:
    VW Caddy 1.2 TSI
    VW Passat Variant 1.6 TDI
    Audi A4 Avant 2.0 TDI

    Foto: Karol Zechmeister, Ing. Václav Ptáček, Peter Mauer

    Podobné články:
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]