Test: Audi A6 3.0 TDI Quattro (05/2015)
|
redaktor: v.ptáček, 6.7.2015;
Po štyroch rokoch sme opäť otestovali model A6 od Audi, tentokrát model prešiel faceliftom. Testovaná A6-ka mala motor 3.0 TDI s výkonom 200 kW, 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a pohon quattro.
Pohodlie so sviežim dizajnom
Posledná generácia je na trhu od roku 2011. Jej facelift bol predstavený minulý rok na autosalóne v Paríži a predaj na Slovensku začal na jeseň.
Exteriér
Modernizovaná A6-ka sa takmer nezmenila. V prednej časti dostali nové tvary svetlomety, ktoré sa teraz ponúkajú v sériovej výbave ako bi-xenónové. Testovaný model má príplatkové LED svetlomety (obsahujú denné, tlmené, diaľkové, smerové a statické odbočovacie svetlá, svetlá do zlého počasia). Iný je tvar nárazníka a dominantná predná maska prešla tiež úpravou. Teraz má osem horizontálnych chrómových lamiel namiesto siedmych. Profil modelu sa zachoval. Pozmenená je aj zadná časť vozidla. LED zadné skupinové svetlá majú zmenený tvar a smerovky majú efektné dynamické blikanie. Smerovky sa postupne rozsvecujú z vnútornej strany k vonkajšiemu okraju svetlometov. Taktiež sa pozmenil nárazník a koncovky výfuku, ktoré už nie sú okrúhle, ale sploštené. Rozmerovo sa zmeny udiali iba na dĺžku, konkrétne sa predný previs zväčšil o 18 mm. Omladený dizajn je teraz dynamickejší.
Interiér
Tu je tých zmien ešte menej. Priestor nepôsobí tak priestranne ako by sa možno mohlo zdať na túto triedu vozidla. Mne osobne to vyhovovalo a nemal som ani pocit, že riadim také veľké vozidlo. Pri otvorení dverí vpredu a vzadu je prah podsvietený. Pôsobí to efektne. Kvalita použitých materiálov v interiéri a ich dielenské spracovanie je na vysokej úrovni. Testovaná A6-ka má S-line Sportpaket, ktorého súčasťou sú aj športové sedadlá komplet v elektrike, s pamäťou a s vylisovaným emblémom S-line. Tie sa naozaj podarili. V zákrutách držia telo a majú možnosť predĺženia podpory pod stehnami. Športový volant má elektrické nastavenie, drží sa dobre a multifunkčné ovládanie zvyšuje komfort pre vodiča. Informačný systém má farebný displej a je do neho koncentrované množstvo možných zobrazovacích údajov (funkcie vozidla, spotreby, jazda, rádio, navigácia, nočné videnie, atd.).
V strede palubnej dosky je výsuvný farebný 8-palcový displej, ktorého údaje a zobrazenia sa ovládajú pomocou MMI ovládania. Jeho ovládanie je jednoduché a intuitívne, možno pre niekoho, kto sa s ním stretne prvýkrát to chce trochu cviku. Nad ovládaním klimatizácie a vetrania je odklápacia krytka, pod ktorou sa skrývajú vstupy pre SD karty a SIM. Na širokej stredovej konzole medzi sedadlami je pod tlačidlami elektromechanickej parkovacej brzdy a asistenta rozjazdu dotykové ovládanie MMI (MMI touch). Ovládacia plocha MMI touch sa dá využiť napr. pri zadávaní adresy do navigácie, kde sa pomocou prsta píšu písmená/čísla. Funguje to šikovne a vie rozpoznať aj pri nepresnom písaní, čo chce vodič napísať. Ďalej sa to dá využiť napr. na pohyb po mape navigácie, pri telefonovaní, nastavovaní staníc rádia. Nezvyčajným sa môže javiť umiestnenie tlačidla štartovania vozidla, ktoré je napravo od radiacej páky, ale ako mínus to nepovažujem.
Stredová opierka rúk vpredu má dva odkladacie priestory, vrchný plytší a spodný hlbší. V ňom sú situované vstupy na AUX a USB. Konečne som sa dočkal odstránenia množstva káblov potrebných na prepojenie, ak si chcem pustiť napr. hudbu z USB kľúča. Schránka pred spolujazdcom je priestranná a je v nej umiestnený DVD menič. Hudobný prejav vo vozidle vylepšujú reproduktory Bose Surround Sound. Zabezpečujú priestorové ozvučenie prostredníctvom 12-kanálového zosilňovača (600 W) a 14 reproduktorov vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera. Zariadenie Audi connect umožňuje komfortné pripojenie vozidla k internetu so slotom pre SIM kartu. Audi phone box zabezpečuje telefonovanie vo vozidle s lepšou kvalitou príjmu. V stredovej opierke vpredu je priestor na odloženie mobilu, kde je zabezpečené jeho nabíjanie cez USB. Komfortným prvkom je aj elektricky ovládané strešné okno. Dá sa vyklopiť alebo odsunúť.
Zadné sedadlá sú sklápateľné a delené v pomere 40:60, kde vo väčšej časti je otvor na prepravu dlhších predmetov. Tvarované sú hlavne pre sedenie dvoch osôb, tretia osoba v strede to už také pohodlné nemá. Priestoru je na zadných sedadlách dostatok a sedenie v nich je príjemné. Zadní cestujúci majú tiež k dispozícii ovládanie klimatizácie (4-zónová) pre každú časť priestoru samostatne.
Objem batožinového priestoru je 530 l, pri sklopení zadných sedadiel narastie na 995 l. Otvor do batožinového priestoru je dostatočný. Na podlahe sú upevňovacie oká na zaistenie nákladu a zhora sú dva výklopné háčiky na tašky. Veko batožinového priestoru sa dá otvoriť aj z miesta vodiča, tlačidlom vo dverách. Vozidlo je vybavené množstvom výbavy, ale pri takomto vozidle by som si určite priplatil za elektrické zatváranie veka batožinového priestoru.
Motor a prevodovka
Trojlitrový naftový šesťvalec do V, s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním turbodúchadlom má výkon 200 kW (272 koní) pri 3500 - 4250 ot./min. a max. krútiaci moment 580 Nm pri 1250 - 3250 ot./min. Príjemne ma prekvapila jeho tichosť, do interiéru nepreniká žiadny zvýšený hluk a ani vibrácie. Ťah motora je už od spodných otáčok a kontinuálne narastá. Výrobca udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,5 s. Motor spĺňa emisnú normu EURO 6. Aby sa dosiahla táto norma, treba do výfukového systému pred katalyzátor oxidu dusnatého vstrekovať roztok na báze močoviny (AdBlue). Plniace hrdlo na AdBlue je hneď vedľa plniaceho hrdla na palivo. Uzáver hrdla sa dá otvoriť pomocou kľúča na kolesá. Nádrž AdBlue má 17 litrov.
Automatická 7-stupňová prevodovka S tronic (dvojspojková) pri bežnej jazde pracuje výborne. Pri dynamickej jazde sa vyskytuje už aj pri iných týchto prevodovkách spomínaný efekt premlky, napr. pri prejazde zákrutou, kedy sa pribrzdí a potom prudko zošliapne pedál akcelerátora. Dá sa to kompenzovať manuálnym radením (pádlami pod volantom alebo radiacou pákou) alebo nastavením športového režimu S (preraďovanie je pri vyšších otáčkach).
Počas testovania som najazdil 626 km (orientačne: v meste 346 km, mimo mesta 200 km a po diaľnici 80 km), s priemernou spotrebou 8,4 l/100 km. Pri jazde na diaľnici s nastaveným tempomatom na rýchlosť 135 km/h bola priemerná spotreba 7,5 l/100 km. Pri kombinovanej jazde (okresné cesty, dediny) bola spotreba cez 6 l/100 km. Pri jazdení v meste sa priemerná spotreba pohybovala od 7,4 po 11,1 l/100 km podľa premávky.
Namerané otáčky pri rôznych rýchlostiach: 50 km/h - 1100 ot./min. (5-prev. stupeň), 70 km/h - 1200 ot./min. (6-prev. stupeň), 90 km/h - 1300 ot./min. (7-prev. stupeň), 110 km/h - 1500 ot./min. (7-prev. stupeň), 130 km/h - 1800 ot./min. (7-prev. stupeň).
Podvozok a jazda
Predná náprava je 5-prvková s dvomi priečne zavesenými ramenami hore a dole, so stabilizátorom a oceľovými pružinami. Zadná náprava je lichobežníková s priečnym ramenom, stabilizátorom a oceľovými pružinami. Pohodlnú komfortnú jazdu zabezpečuje príplatkový adaptívny vzduchový podvozok (Adaptive air suspension). Systém udržiava konštantnú svetlú výšku a ovplyvňuje tlmenie elektronicky ovládaným pneumatickým pružením a bezstupňovou adaptívnou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia na všetkých štyroch kolesách. Svetlá výška sa dá nastavovať v rozsahu 30 mm cez nastavenie Audi drive select.
Zároveň má testovaný model aj S line športový podvozok, ktorý je voči sériovému znížený o 30 mm. Takže v športovom režime je vyladenie podvozku dynamickejšie. Nastavuje sa cez systém jazdného režimu Audi drive select. Obsahuje 5 režimov: efficiency , comfort, auto, dynamic a individual. V jednotlivých režimoch sa nastavuje účinok posilňovača riadenia, charakteristika pedála akcelerátora, režim radenia prevodovky, vzduchové pruženie a adaptive cruise control.
Pohon všetkých kolies zabezpečuje quattro. Zadný športový diferenciál je elektronicky ovládaný a rozdeľuje pohonné sily variabilne na kolesá zadnej nápravy, čo zabezpečuje dokonalejší priebeh zrýchlenia v zákrutách a stabilizáciu vozidla. Daň za veľké pekné 20-palcové disky je, že pri jazde na ceste s vyjazdenými koľajami treba trochu bojovať s volantom.
Zobrazovanie údajov na čelnom skle pred vodičom pomocou Head-up displeja je bohaté. Nastavuje sa cez MMI systém, kde si vodič navolí, čo chce, aby sa mu zobrazovalo. Samozrejme Head-up displej sa môže aj deaktivovať, ak by to niekomu vadilo. Mne počas testovania nevadil vôbec, práve naopak. Zobrazovať sa môže rýchlosť vozidla, rýchlostné obmedzenia, navigácia, nastavenia adaptívneho tempomatu a upozorňovanie prípadnej kolízii, Audi active lane assist, telefón. Výhodou je, že sledujem dianie pred vozidlom a som informovaný o potrebných údajoch, netreba odvracať zrak.
Audi adaptive cruise control s funkciou Stop&go udržiava na základe radarových senzorov odstup od vozidla. Audi pre sense front monitoruje bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel a zmierňuje riziko vzniku kolízií. So systémom som sa už stretol v predchádzajúcom teste A6-ky, kde som sa presvedčil, že pracuje pomerne spoľahlivo. Stačí si nastaviť rýchlosť vozidla, vzdialenosť, ktorú má systém udržiavať od vozidla predo mnou a už len zapnúť. Keď systém zaregistruje vozidlo idúce vpredu, tak stačí len točiť volantom, o ostatné sa nestarať. Vozidlo automaticky pribrzďuje, zrýchľuje podľa vozidla vpredu. Pri príchode na križovatku a zastavení vozidla vpredu, zastaví aj testované vozidlo. Po rozbehnutí vozidla predo mnou treba dať impulz stlačením pedála akcelerátora alebo páčky tempomatu a systém je opäť aktívny. Stále ale treba myslieť na situácie, kedy musí zasiahnuť vodič. Systém nefunguje, ak vozidlo stoji na križovatke a A6-ka k nemu prichádza. Vozidlo vpredu musí byť v pohybe, aby sa systém aktivoval a pracoval správne. Kontrolky sa zobrazujú v tachometri alebo na Head-up displeji na zeleno, ak hrozí kolízia zmení sa farba na červenú. Taktiež sa systém môže zobrazovať na displeji informačného systému.
Ak by sa blížila kolízna situácia, tak systém vydá varovný signál. Pokiaľ vodič nezačne brzdiť, tak systém začne brzdiť sám, aby sa zmiernili škody pri kolízii.
V noci som privítal asistenta nočného videnia. Pomocou termovíznej kamery zobrazuje okolie na farebnom displeji informačného systému (objekty môže zobraziť do vzdialenosti 300 m). Pri zaregistrovaní osoby pri ceste ju podsvieti na žlto. Ak systém vyhodnotí, že by mohlo prísť ku kolízii, tak ju podsvieti na červeno, zobrazí sa červený trojuholník a zaznie výstražný tón. Upozorňuje aj na veľké zvieratá, ktoré prípadne prebehnú cez vozovku, to som našťastie nemal možnosť vyskúšať. Skúšal som ale ako registruje pohybujúceho sa malého psa po ceste a toho pri viacerých pokusoch zaregistroval iba raz a to, keď bol blízko vozidla. Čiže malé zvieratá majú smolu, alebo majiteľ A6-ky?
Veľkým pomocníkom pri parkovaní je akustické a optické upozorňovanie prekážok okolo celého vozidla a parkovacie kamery. Dajú sa zvoliť na displeji MMI rôzne pohľady podľa potreby a situácie, v ktorej sa vodič nachádza. Je tu kamera vpredu a vzadu, pohľad vpredu a vzadu do boku pri vychádzaní z uličky, kde nie je vidieť za roh, pohľad na vozidlo zhora z vtáčej perspektívy. Pohľad zhora na celé vozidlo som často využíval, zobrazuje okolie a čiary nakreslené na zemi presne. Pri vyššom stupni pohodlia parkovania sa dá využiť samočinné parkovanie vozidla pozdĺžne alebo kolmo. Pracuje spoľahlivo. Po vyhliadnutí si miesta na parkovanie stlačím tlačidlo parkovacieho asistenta, dám smerovku, prejdem okolo voľného miesta, systém zaregistruje dostatok miesta a všetky príkazy pre vodiča zobrazuje na palubnom počítači. Potom už ovládam len pedál akcelerátora a brzdy. Podľa potreby radím spiatočku alebo polohu pre jazdu vpred. Samozrejme treba sledovať okolie. Skúšal som aj pomerne úzke miesto na pozdĺžne parkovanie, systém to zvládol a vozidlo tam zaparkoval. Takže spokojnosť.
Bezpečnosť
Testami Euro NCAP prešla A6-ka pred faceliftom v roku 2011, kedy získala päť hviezdičiek (91% - dospelí cestujúci, 83% - deti, 41% - chodci, 86% - bezpečnostné asistenčné systémy). V sériovej výbave vozidlo obsahuje bezpečnostné prvky: ABS, EBV, EDS, ASR, ESC, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, ukotvenie detskej sedačky ISO FIX vpredu aj vzadu, opierky hlavy, Audi hold assist - asistent rozbehu pri stúpaní, Audi pre sense basic - preventívna ochrana cestujúcich pri náraze, kontrola tlaku v pneumatikách. Za príplatok je vozidlo dovybavené Audi adaptive cruise control s funkciou Stop&go, Audi side assist, Audi active lane assist, Audi pre sense front, Audi presense rear a asistentom nočného videnia.
Systém Audi side assist monitorujúci bezpečnú vzdialenosť od vozidla v mŕtvom uhle pri zmene jazdného pruhu funguje od rýchlosti 30 km/h. Ak sa vo vedľajšom jazdnom pruhu nachádza iné vozidlo a mohlo by prísť ku kolízii pri preraďovaní do vedľajšieho pruhu, tak sa rozsvieti pruh žltých LED diód v spätnom zrkadle. Ak pokračujem ďalej v preraďovaní pri rozsvietených LED diódach tak sa rozblikajú. Systém sa dá vypnúť tlačidlom na A-stĺpiku u vodiča. Je to užitočný asistent.
Systém Audi active lane assist pomáha pri udržiavaní vozidla v jazdnom pruhu. Zapína sa tlačidlom na páčke smeroviek. Pracuje približne od rýchlosti 60 km/h. Na palubnom počítači je zobrazený žltou kontrolkou, ak sa aktivuje a začne sledovať čiary, tak sa kontrolka rozsvieti na zeleno. Taktiež sa zobrazuje na Head-up displeji, kde pri prejdení cez čiaru bez zapnutej smerovky sa zmení biele zobrazenie čiary na červeno. Upozornenie nastane vibráciou volantu a samočinnou korekciou (otáčaním) volantu smerom naspäť do jazdného pruhu. Systém vie rozpoznať pozdĺžne čiary na vozovke aj pri nedostatočnom alebo slabom nastriekaní.
Obstarávacia cena (spracované dňa 18.6.2015 z aktuálneho cenníka, ceny s DPH)
Základná cena modelu:
A6 1.8 TFSI (140 kW, 6-st. man.) |
40.500 €
|
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
A6 3.0 TDI Quattro (200 kW, S tronic) |
55.460 € |
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
A6 3.0 TDI Quattro (200 kW, S tronic) |
98.555 € |
Štandardná výbava: |
Bezpečnosť a ochrana: ABS; EBV; EDS; ASR; ESC; airbag vodiča a spolujazdca; bočné airbagy vpredu; hlavové airbagy vpredu a vzadu; elektronický imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; ukotvenie detskej sedačky ISO FIX vpredu aj vzadu; Audi hold assist - asistent rozbehu pri stúpaní; Audi pre sense basic - preventívna ochrana cestujúcich pri náraze; kontrola tlaku v pneumatikách
Interiér: elektrické ovládanie okien vpredu a vzadu; elektromechanické servoriadenia; stĺpik volantu nastaviteľný vo dvoch smeroch; elektromechanická parkovacia brzda; elektricky nastaviteľné bederné opierky; stredová opierka rúk vpredu a vzadu; zadné sedadlá delené a sklápateľné; Start-Stop systém; koberčeky vpredu a vzadu; Audi drive select - nastavenie jazdnej charakteristiky vozidla; palubný počítač; farebný automatický výsuvný LCD displej na stredovej konzole; automatické otváranie batožinového priestoru
Exteriér: spätné zrkadlá elektricky nastaviteľné a vyhrievané, kryty lakované vo farbe karosérie; determálne sklá; tretie brzdové svetlo; ozdobné okenné lišty - hliníkové; svetelný a dažďový senzor |
Výbava za príplatok k základnej cene: |
• Adaptive air suspension = 2194,00 €
• Asistent nočného videnia = 2249,00 €
• Asistent Paket vrátane Audi pre sense plus (Audi adaptive cruise control s funkciou Stop&go, Audi side assist, Audi active lane assist, Audi pre sense front a Audi presense rear) = 2587,00 €
• Audi connect a Audi phone box = 1034,00 €
• zariadenie pre otváranie garážovej brány = 276,00 €
• disky z ľahkých zliatin, kované 8,5J x 20, 5-ramenné, Stern-dizajn, pneumatiky 255/35 R20 = 3037,00 €
• DVD prehrávač a CD menič = 732,00 €
• Head-up Display = 1552,00 €
• monitorovací systém celého okolia vozidla = 1248,00 €
• komfortná automatická klimatizácia 4-zónová = 911,00 €
• komfortný kľúč vrátane senzorického ovládania veka batož. priestoru a alrm s funkciou proti odtiahnutiu = 1506,00 €
• Lichtpaket - balík prídavného osvetlenia s reguláciou intenzity osvetlenia prostredníctvom MMI(osvetlenie dverí vpredu a vzadu, efektné osvetlenie stredovej konzoly, osvetlenie priestoru pod nohami vpredu a vzadu, vetracích mriežok a popolníka systémom LED, aktívne bezpečnostné osvetlenie dverí pri otvorení vpredu a vzadu) = 642,00 €
• MMI Navigačný systém plus s MMI touch = 3588,00 €
• obklad interiéru v kombinácii Alumínium/drevo Beaufort čierne (jachtársky dizajn) = 2216,00 €
• stmavené sklá od B stĺpika = 507,00 €
• Parkassistent - aktívny akustický parkovací systém s funkciou automatického zaparkovania = 1316,00 €
• poťahy sedadiel v koži Valcona s vylisovaným emblémom S-line na operadlách predných sedadiel, ozdobný steh čierny = 2536,00 €
• quattro so športovým diferenciálom = 1182,00 €
• reproduktory Bose Surround Sound (14 repro, 600 W) = 1158,00 €
• rozšírená kožená výbava - opierky rúk vo dverách = 360,00 €
• S line exteriérový paket (nárazníky vpredu a vzadu, difúzor a postranné mriežky v športovom dizajne, stred hrany predného nárazníka a lem difúzora lakovaný v platinovosivej farbe, lišty prahov s označením S-line, nápis S-line na predných blatníkoch) = 1642,00 €
• S-športové sedadlá vpredu = 714,00 €
• elektricky nastav. predné sedadlá, pre vodiča s pamäťou = 1091,00 €
• S-line Sportpaket plus (S line športový podvozok s dynamickejším
ladením, znížený o 30 mm oproti štandardnému podvozku, hliníkové disky
8,5J x 19, 5-dvojitých lúčov, pneumatiky 255/40 R 19,
S line označenie na predných blatníkoch, strop vozidla v čiernom látkovom
poťahu, poťahy sedadiel s vylisovaným emblémom S-line, športové sedadlá
s elektricky nastaviteľnými bedernými opierkami vpredu, obklad interiéru -
matný česaný hliník) = 3385,00 €
• stĺpik volantu el. nast. vo dvoch smeroch = 450,00 €
• elektrické sklenené strešné okno = 1281,00 €
• ukazovateľ rýchlostných obmedzení = 169,00 €
• priestor na prepravu dlhých predmetov vrátane odnímateľného vaku = 225,00 €
• multifunkčný športový kožený volant 3-ramenný s funkciou radenia = 293,00 €
• vonkajšie spätné zrkadlá el. sklápateľné s automatickou clonou a pamäťou = 573,00 €
• LED - svetlomety = 1305,00 €
• lak - šedá daytona perleťová = 1136,00 €
|
Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 19.6.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)
Tentokrát som porovnal len vozidlá v sériovej výbave, nakoľko testovaná A6-ka mala veľké množstvo príplatkovej výbavy v hodnote 43095 €.
|
|
|
|
|
|
|
|
Značka a model |
Audi A6 Quattro |
BMW rad 5 xDrive |
Mercedes E trieda 4MATIC |
Motor |
3.0 TDI clean diesel |
530d |
350 BlueTEC |
|
|
|
|
Zdvihový objem motora |
2967 |
2993 |
2987 |
Uloženie / počet valcov |
V/6 |
R/6 |
V/6 |
Preplňovanie |
áno |
áno |
áno |
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) |
200/3500-4250 |
190/4000 |
190/4300 |
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) |
580/1250-3250 |
560/1500-3000 |
620/1600-2400 |
|
|
|
|
Prevodovka |
7-stupňová dvojspojková |
8-stupňová automatická |
7-stupňová automatická |
|
|
|
|
Pohon |
4x4 |
4x4 |
4x4 |
|
|
|
|
Max. rýchlosť (km/hod) |
250 |
250 |
250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) |
5,5 |
5,7 |
6,6 |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
6,0 |
5,8 |
6,0 |
Emisie CO2 (g/km) |
157 |
152 |
156 |
|
|
|
|
Pohotovostná hmotnosť (kg) |
1770 |
1810 |
1840 |
|
|
|
|
Dĺžka (mm) |
4933 |
4907 |
4879 |
Šírka (mm) |
1874 |
1860 |
1854 |
Výška (mm) |
1455 |
1464 |
1474 |
Rázvor (mm) |
2912 |
2968 |
2874 |
Počet dverí/miest |
4/5 |
4/5 |
4/5 |
Objem batožinového priestoru (l/VDA) |
530 |
520 |
490 |
|
|
|
|
Záruka |
3 roky / 90 000 km |
2 roky / bez obmedzenia km |
2 roky / bez obmedzenia km |
|
|
|
|
Cena modelu bez príplatkov (€) |
55.460 |
56.750 |
58.440 |
Rozdiely vo výbave sériovo vybavených modelov (len orientačné):
BMW rad 5
má naviac: automatická regulácia jazdy zo svahu, systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia, čiastočne el. nast. sedadlá s nastavením výšky a sklonu operadiel
nemá: automatické otváranie batožinového priestoru, el. nast. bederné opierky vpredu, výsuvný LCD displej na stredovej konzole, 8 reproduktorov (má 6)
Mercedes E trieda
má naviac: tempomat, predné sedadla čiastočne el. nast. s výškovým nastavením a nastavením operadla pre vodiča a spolujazdca, rozhranie Bluetooth, kolenný airbag pre vodiča
nemá: výsuvný LCD displej na stredovej konzole
Záverečné hodnotenie
Prémiová limuzína Audi A6 je elegantné vozidlo, ktoré má teraz športovejší charakter. V interiéri veľké zmeny nenastali, je detailne prepracovaný, stredová konzola je prakticky mierne natočená na vodiča a jednotlivé ovládacie prvky sú po ruke. Charakteristická je vysokou mierou pohodlia. Výbava je vecou vkusu, ale zvolený obklad interiéru je neestetický. Nepáčil sa nikomu, čiže určite by som z bohatej ponuky vybral iný.
Podľa nastavenia jazdnej charakteristiky sa dá A6-ka využiť na komfortné vozenie, ale aj na športové vybláznenie. Vozidlo je nabité rôznymi asistenčnými systémami, ktoré uľahčujú jazdu a veľkým množstvom komfortnej výbavy, takže jazda v A6-ke je veľmi pohodlná. Zároveň si treba za to zaplatiť, cena testovaného vozidla bola skoro 100 000 €. Výber vozidla v tomto segmente bude zrejme závisieť od náklonnosti k značke.
Fotogaléria
Ďalšie testy AUDI:
Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro Sport
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron Attraction
Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD Ambition
Test Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD Attraction
Test Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Style Ambition
Test Audi A3 1.4 TFSI Style Ambition
Test Audi A1 Sportback 1.4 TFSI Ambition
Test Audi A4 2.0 TDI Prestige
Test Audi A5 Coupé 2.0 TFSI Quattro
Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro
Test Audi A6 3.0 TDI Quattro
Test Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro
Test Audi A1 1.6 TDI Ambition
Dňa: 6.7.2015
Redaktor: Ing. Václav Ptáček
Foto: Ing. Václav Ptáček |